כתיבת תוכן לאתרים | כתיבה שיווקית

בניית אסטרטגיית תוכן נכונה

כבר הבנו (ממאמרים קודמים), כי תוכן מהווה אסטרטגיה שיווקית ברשת האינטרנטית.

בזכות התכנים המקצועיים אותם תזינו ברחבי הרשת, תוכלו להגביר את הידיעה בקרב הגולשים כי הינכם מומחים בתחום, תוכלו לייצר אמינות ומקצועיות, למתג את חברתכם, לשמור על קשר רציף עם לקוחותיכם ועוד. כדי להשיג לעצמכם את כל התועלות שהזכרתי לעיל, מחובתכם לבנות אסטרטגיה מובנית לתוכן אותו אתם מפיצים.

בדיוק כמו שחשוב לבנות אסטרטגיה שיווקית, כך חשוב לא פחות לבנות אסטרטגיית תוכן.

התוכן הוא זה שמצליח לייצר "באזז" אשר מניע את עבודת השיווק ברשת האינטרנטית.

אנו עדים ללא מעט תכנים ברשת ולא בכדי, זאת משום שהרשת בנויה על תכנים, בין אם הם נכתבים בתצורת פוסט, סרטוני וידיאו, ניוזלטירים, בפודקאסט ועוד.

יצירת תוכן כרוכה במורכבות ומאמצים לא מבוטלים, כמו גם בהשקעה כספית רבה. בכדי שהתוכן יהיה איכותי, יצירתי, ייחודי ואפקטיבי, ראוי להכין אסטרטגיית תוכן.

אסטרטגיית תוכן מהי?

על מנת לייצר פרסום וניהול תוכן מועיל ושימושי לפועלכם, יש לבנות תוכנית תוכן מוגדרת מראש, אליה יש להיצמד.

כיצד בונים אסטרטגיית תוכן

אם גם אתם עתידים לנהל שיווק אפקטיבי באמצעות התוכן, יש לבנות אסטרטגיה באמצעות תשובות על ארבעת השאלות הבאות:

  • מה אתם מפרסמים – מה יהיו הנושאים של יחידות התוכן אותן תכתבו ותפרסמו.
  • מתי אתם מפרסמים – הכינו לוח זמנים מדיוק, בו תכתבו תאריכים מדויקים לפרסום כל יחידת תוכן.
  • איפה אתם מפרסמים הכינו תרשים זרימה בו תפרטו היכן עתידה להתפרסם כל יחידת תוכן.
  • למה אתם מפרסמיםענו על השאלה החשובה "מה מטרת התוכן אותו אתם מפרסמים"?- כיצד עתיד המאמר לשרת את שיווק העסק שלכם.

תוכן איכותי בשני משפטים

תוכן ראוי הוא תוכן עדכני, יצירתי, תמציתי, בהיר וברור – תוכן שמעביר מסר בגובה העניים.

על התוכן להיות שימושי ללקוח ועל כן יש למקד את קהל היעד שעתיד לקרוא את התוכן.

חשוב לעצור ולייצר כותרת מסקרנת המעודדת את הקורא להמשיך לקרוא את המאמר. ותתי כותרות "עסיסיות", כך אם יחליט הקורא לרפרף במאמר בתחילה, הוא יסתקרן מהכותרות ויקרא את המאמר במלואו.

הגדרות אסטרטגיית התוכן

אסטרטגיית התוכן תגדיר עבורכם את הפרמטרים הבאים:

המסר השיווקי של כל יחידת תוכן

נושא מרכזי של כל יחידת תוכן

  • מטרת התוכן – כיצד התוכן מחבר בין צרכי הגולש לבין המטרות שלכם
  • מקור התוכן – מהיכן תדלו את חומר הגלם ממנו תבנו את התוכן (מהלקוחות, מהרשת האינטרנטית מהפעילות העסקית ועוד).
  • כיצד יתרום התוכן שלכם לקידום עסקכם ברשת האינטרנטית – אופטימיזציה
  • היכן אתם עתידים לפרסם כל יחידת תוכן ומתי

בניית אסטרטגיית תוכן תסייע לכם להשיג את מטרות הכתיבה השיווקית