כתיבת תוכן לאתרים | כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית

  • אתם עתידים להקים אתר אינטרנט שייצג את פועלכם?
  • רוצים לשדרג את התכנים שהוזנו בעבר לאתרכם?
  • מעוניינים לקדם את האתר שלכם במנועי החיפוש ברשת?

 ברוכים הבאים אל עולם התוכן המקצועי, המניע מיליוני גולשים ברשת האינטרנט

 עולם התוכן המקצועי על קצה הסכין

אתרי האינטרנט מורכבים ממספר עמודים המציגים קטגוריות שונות בנושא האתר.

עולם התוכן המקצועי הלכה למעשה כמו גם כתיבה שיווקית, הוא מכלול התכנים הטקסטואליים, או לחילופין הוויזואליים אשר מרכיבים את אתר האינטרנט שלכם בפרט וכל אתר אינטרנט ברשת בכלל. על מנת ליצור תנועת גולשים איכותית ורלוונטית לתחומכם, תדרשו לבצע פעולות שיווק ברשת, שיקדמו את אתרכם ויציבו אותו בראש סדר העדיפויות של הגולש. פעולות שיווקיות ברשת מתאפשרות בעיקרן על ידי בניית ויצירת תכנים מקצועיים ורלוונטיים לפעולות החיפוש אותן מבצעים הגולשים במנועי החיפוש המגוונים.

שיווק ברשת האינטרנטית מושתת ברובו על עיקרון קידום האתר במנועי החיפוש (בניהם Google), ועל כן לטקסט אליו יופנה הגולש חשיבות ומשקל רב.

כיצד ראוי לייצר תוכן שיווקי

בעת בה אתם מתיישבים לכתוב תוכן לאתר האינטרנט שלכם, חשוב להקפיד על מספר כללי ברזל, על מנת שיהיה מקצועי וישיג את המטרה לשמה הוא נכתב:

  • הכותרת היא שתופסת את תשומת ליבו של הגולש

הקפידו לנסח כותרת שמייצרת עניין. כותרת רלוונטית ומסקרנת, "לוכדת" את תשומת ליבו של הגולש ומפנה את עיניו להמשך הטקסט. דבר לא פחות חשוב הוא לשלב כותרת מעניינת בין פסקה אחת למשניה. זכרו: כותרת מעניינת תסייע לכם בעבודת השיווק ברשת בשילוב מילות מפתח.

  • סדר כרונולוגי ממקד ומפקס

הקפידו על בניית מבנה כרונולוגי לכתבה או למאמר שלכם. ההמלצה היא להתחיל בהצגת הנושא, אחריה להציג את הנושא בהרחבה (בעיה מול פתרון), ובסוף להמחיש בפני הגולש את היעילות בפתרון שהוצע במאמר. במידה ואתם מתמקדים בפעולת  השיווק ברשת האינטרנטית, (קידום אתרים במנועי החיפוש), רצויי להפנות את הגולש אל עמודי התוכן הרלוונטיים לתוצאות החיפוש.

  • אפילו איינשטיין לא נולד איינשטיין

לא כל גולשי האתר שלכם בקיאים במונחים המקצועיים המאפיינים את התחום המקצועי בו אתם מתמחים. באם מצאתם לנכון לעשות שימוש במונחים מקצועיים, הפנו את הגולשים למילון מונחים באמצעות קישור בגוף הכתבה, או לחילופין, הבהירו והסבירו במילים קצרות את המונח או הביטוי בו השתמשתם משמע, כתיבה שיווקית.

  • מרוב מילים לא רואים תוכן

כל המוסיף גורע, לעיתים עדיף לנסח טקסטים לתבניות טקסט קצרות ומעניינות (הינכם יכולים לשלב קישור המוביל לטקסט הארוך והמפורט יותר). רצוי שהתוכן אותו אתם רוצים להעביר לגולש, יעמוד על 300 עד 400 מילים בעמוד אינטרנט אחד.

  • אל תתביישו להניע לפעולה

לאורכו של התוכן אותו אתם מפרסמים, מומלץ לשלב קישורים ליצירת קשר מיידי, שיווק מבוסס על הפניית הגולש לביצוע פעולה. הנעה לפעולה באמצעות תוכן מקצועי, מתאפשרת במידה והגולש אכן רוכש כלים מהידע הנרחב אותו אתם חולקים בתחום בו אתם עוסקים. שיווק ברשת האינטרנטית באמצעות תוכן מקצועי, מאפשר לכם למתג את עסקכם באופן כללי ואתכם באופן ספציפי, כמובילים בתחום.

כל עוד תקפידו על יצירת תוכן ענייני, מקצועי ורלוונטי, הרי שהעכבישים של Google יאהבו אתכם וכך תתקדמו בתוצאות החיפוש.