כתיבת תוכן לאתרים | כתיבה שיווקית

כתיבת מצגות

מצגות הן דרך יעילה להעברת ידע ומידע, בין אם באופן אישי לבין אם באופן קבוצתי. למעשה, מצגות הן הכלי החכם ביותר להעברת מידע מסוים לקבוצה גדולה של אנשים ואף להשאיר להם את הכלי הזה לשימוש חוזר. חברת מילות – כתיבת תוכן, כותבת ועורכת מצגות מזה שנים עבור גורמים פרטיים, עסקיים, מוסדיים ולאקדמיה. הבה נרחיב מעט על יכולות המצגות, יתרונות הכנת מצגות וכמובן, איך לפצח את נוסחת המצגת המנצחת והנכונה ביותר – משולש הזהב של המצגות: כמות מידע, זמן צפייה, הפנמה.

כתיבת מצגות – יכולת המצגת

מצגות הן כלי להעברת מידע בנקודות. ניתן להרחיב כל נקודה אך בגדול שקף מצגת אינו מכיל מידע רב אלא נותן את הנקודות החשובות. יכולות המצגות להכיל כל כך הרבה מידע היא עצומה ותורמת רבות הן למכין המצגת והן לקורא המצגת. מעבר לקבלת והעברת מידע, יכולות המצגות בולטות גם באופי חוויתי של העברת המידע וזאת על ידי יצירת שקפים עם נפשות, מעברים, צבעוניות וכדומה. למשל: כאשר אדם פותח מסמך כלשהו והמסמך מלא בטקסט והכל בצבעי שחור לבן, אופי הקריאה הוא מאוד "משעמם" – לעומת זאת כאשר אותו אדם יפתח מצגת והטקסט ינוע ויזוז, יהיה מלווה בצורות וצבעים שונים, חווית הקריאה הופכת נעימה יותר ואפילו זכירה יותר.

כתיבת מצגות – יתרונות המצגת

למצגות, יש יתרונות רבים שאת חלקם פרטנו לעיל. להלן סקירה תמציתית של יתרונות המצגת:

  • יכולת העברת מידע לכמות גדולה של אנשים – בין אם על ידי הרצאה והמצגת מוקרנת לבין אם שליחת המצגת לכמות של אנשים, מצגת יכולה להתקבל אצל מספר בלתי מוגבל של אנשים.
  • העברת מידע חווייתית – פאוור פוינט בעל יכולות רבות של הנפשות, מעברים ותזוזות, תצורות וצבעוניות, כך ניתן לעצב את המצגת שתהייה חוויתית ונעימה לקריאה.
  • רמת אפקטיביות גבוהה בזכירת המידע – תודות לצבעוניות ולהנפשות, המידע נחקק טוב יותר בזיכרון הקורא.
  • אי נוכחות – מעביר המידע אינו חייב להיות נוכח כאשר הנמענים קוראים את המצגת.

ועוד ועוד.

פיצוח משולש הזהב

כאשר ניגשים לכתוב מצגת מומלץ לחשוב על מספר אלמנטים שהמצגת צריכה להכיל ולהתגבר, בין אלו נמצא את:

  1. כמות מידע
  2. זמן צפייה
  3. הפנמה

כמות המידע – צריכה להיות כמות הגונה של מידע בכל שקף ולא להעמיס. כמובן שמצגות שכל ייעודן הוא העברת טקסט, רשאיות להכיל מידע רב בכל שקף אך תמיד העדיפות צריכה להיות מושמת על שקף קליל ונעים לקריאה שאינו עמוס.

זמן הצפייה – צריך לחשוב על אורך הזמן אותו יצטרך הקורא לעבור ולדאוג שהמצגת לא תהייה ארוכה מדיי – כן, גם במחיר של תמצות המידע. זמן אופטימלי למצגת משתנה בין סוג אחד לשני אך בגדול בעת כתיבת מצגות, תמיד לשמור על זמן "נורמלי" ולא כזה ארוך שיגרום לקורא לנטוש.

הפנמה – בעת כתיבת מצגות הקפידו על מחשבה של הפנמת המידע אצל הקורא וזה אומר, כתבו את התוכן בצורה מובנת ונעימה לקריאה, סגננו את התוכן בהתאם לקהל היעד, הפקידו על הנפשות ומעברים נעימים בין השקפים וכמובן שימוש בעזרים ויזואליים כגון תמונות ואייקונים נעימים.

לסיכום, כתיבת מצגות היא עבודה שאולי נדמית קלה ומוטב לבצעה באופן עצמאי אך לא תמיד יש את הזמן והיכולת לעשות זאת בצורה טובה. במידה ואתם זקוקים למצגת או סתם רוצים להתייעץ, צרו איתנו קשר ונוכל לעזור לכם. מספר הטלפון שלנו הוא: 072-2331066