כתיבת תוכן לאתרים | כתיבה שיווקית

כתיבת קומוניקט

 כתיבת קומוניקט

רוצים שהתקשורת תגיע לסקר את המוצר החדש שלכם? מחפשים סיקור נרחב בכלי התקשורת (טלוויזיה, רדיו,  עיתונות) ?
כתיבת קומוניקט יעזור לכם להשיג את מבוקשכם!

קומוניקט = הודעה לעיתונות

בתהליך כתיבת הקומוניקט, כל שעליכם לעשות הוא להבין מה עתיד לעניין את התקשורת בסיפור האישי שלכם, ולהעביר את המסר בצורהכתיבת קומוניקט מקצועית. מרבית מהקומוניקטים המגיעים לדסק התקשורת נגרסים במהירות ואילו בודדים מצליחים ללכוד את עיניהם ותשומת לבם של עורך המערכת ומגיעים לידיעת הציבור. מי? מה? מתי? מדוע? מקום? ….

מבולבלים? אנחנו לא ומיד נעשה לכם סדר במחשבות.

כתיבת קומוניקט

לכתיבת קומוניקט יש פורמט סטנדרטי, אותו מכירים כל העיתונאים ועורכי הדסק. על מנת שהקומוניקט שלכם לא ישלח לגריסה עוד לפני שעיינו בו, היצמדו לפורמט המוכר.

הגדרת הקומוניקט

עליכם להגדיר את מטרת הקומוניקט. חשבו מה הנכם רוצים להשיג באמצעות הקומוניקט?
דוגמאות רלוונטיות – הינכם יכולים לספר על אירוע מתוכנן, לספר על שרות חדש אותו אתם מספקים, מוצר חדש ועוד.

חמשת המ"מים

זוכרים את כל סימני השאלה לעיל שבלבלו אתכם (או שלא), אלו הם חמשת המ"מים שעתידים להנחות אתכם במהלך כתיבת הקומוניקט.

  • מה ? – כתבו בקומוניקט מה יהיה באירוע המתוכנן, מה השרות אותו אתם משיקים ומה הינכם עתידים לעשות שראוי לסקר?
  • מי? – כתבו בקומוניקט מי הוא קהל היעד שלכם?
  • מדוע? – מה הסיבה שבשלה הינכם מפיקים אירוע שראוי שיהיה מסוקר?
  • מתי? – באיזה תאריך יוצא האירוע או הפרויקט לדרך? ציינו תאריכים מדויקים לרבות שעות.
  • מקום? – היכן יתקיים האירוע?

ניסוח כותרת הקומוניקט

בכותרת הציפו את המסר האטרקטיבי ביותר בידיעה אותה הנכם שולחים. הכותרת חייבת להיות תמציתית, מעניינת ומסקרנת.

כותרת המשנה

כותרות המשנה ידגישו את מה שהכי חשוב לכם לשדר מחמשת המ"מים. שימו לב כי כותרות המשנה מכריעות לא פעם את המשך קריאת המסמך.

גוף הידיעה

בגוף הידיעה הנכם יכולים להוסיף מידע שטרם נכתב. לעולם אל תחזרו על דברים פעמיים בתהליך כתיבת קומוניקט. בחלק זה הנכם יכולים להוסיף שמות של שותפים, שמות המארגנים ועוד.

פרטים ליצירת קשר

חשוב לשים לב כי אתם מוסיפים את פרטי ההתקשרות לרבות כתובות וטלפונים.

ניסוח והגהה

שימו לב כי הנכם עורכים את הקומוניקט בסוף תהליך הכתיבה – המסמך מגיע לגופי תקשורת ועל כן העברית צריכה להיכתב על בורייה.

תכנית הפצה

בשלב הסופי עליכם לערוך רשימה בה יופיעו כל דרכי התקשורת והגופים אליהם הינכם שולחים את הקומוניקט.

תנו למילים להגיע לתקשורת – כתיבת קומוניקט מחוץ למעגל