כתיבת תוכן לאתרים | כתיבה שיווקית

כתיבת תוכן לאתרים – שאלות ותשובות

כתיבת תוכן לאתרים היא תחום שרק הולך ומתרחב תודות לצורך וההכרח ההולך וגואה עבור תוכן איכותי ועבור הנראות ברשת. כולנו יודעים, שעסק שאין לו אתר או נראות ברשת, אינו קיים ולכן כל בעל עסק המציע מרכולתו בעצם "מחוייב" להופיע ברשת וכפועל יוצא מעוניין להופיע באופן מקצועי על ידי טקסט איכותי המורכב מאיכות, מקצועיות, התאמה לקהל היעד והתאמה למנועי החיפוש. אז מהי בעצם כתיבת תוכן לאתרים ומדוע לא כל אחד יכול לכתוב אותה? על כל אלו ועוד, במדריך הבא המורכב ממספר שאלות ותשובות בנושא כתיבת תוכן.

כתיבת תוכן לאתרים – שאלות ותשובות

האם כל אחד יכול לכתוב?

לשאלה זו התשובה היא לא. זאת למרות שכל מי שלמד עברית ויודע לכתוב באופן כללי, יכול להעיד על עצמו שהוא יודע לכתוב, לאו דווקא ידע כיצד לכתוב תוכן באופן איכותי ומותאם לכל הצרכים האינטרנטיים. אין ספק שכתיבה היא יכולת שבהחלט ניתן לפתח אך כתיבה נחשבת לכישרון ולכן במרבית המקרים, מוטב להשאיר זאת לכותבים מקצועיים – גם בטוחים שיודעים לכתוב. יחד עם זאת, יוכל כל בעל אתר לכתוב את הבסיס לתוכן שהוא צריך וזה יעזור ויתרום לרבות לכותב התוכן שכן כל המידע יהיה מוכן ופרוש עבורו. חשוב להדגיש: כתיבת תוכן לאתרים היא לא כתיבה רגילה והיא לא כתיבה שנועדה לשימוש בכל פלטפורמה, למעשה, לכל פלטפורמה יש את סגנון הכתיבה המתאים לה, בין היתר: כתיבה לרשתות החברתיות, כתיבה למוצרי PRINT ועוד ועוד.

מהי חשיבות הכתיבה האיכותית?

מעבר לעובדה שכתיבה איכותית מקבלת זריקת עידוד ממנוע החיפוש של גוגל ומוצהר באופן גלוי כי כתיבה איכותית תתרום רבות לקידומו של האתר במעלה תוצאות החיפוש, הכתיבה היא הפנים של העסק מבחינת הרשת וגולשים יתרשמו מהכתיבה ויחרצו את גורל האתר לכאן או לכאן. טרם שמענו בכל שנות פעילותנו, על בעל עסק שאינו מעוניין להצטייר כמקצוען או כאיכותי ולכן מומלץ לדאוג לכתיבה איכותית באתר ולא משנה באיזה אתר מדובר.

כיצד מתאימים את התוכן למנועי החיפוש?

תהליך העבודה של כתיבת תוכן לאתרים הוא איסוף המידע, הבנה מדויקת למה או על מה כותבים, בניית שלד המאמר או הכתבה ואז מחשבה יצירתית על התאמת התוכן הן לקהל היעד והן למנועי החיפוש. באופן כללי, טקסט שכתוב היטב טקסט מובן, טקסט קריא, השורות הנן קצרות וממוקדות בעלות פיסוק נכון, חלוקה לפסקאות וכדומה, תעזור לתוכן להיות מותאם למנועי החיפוש וגם נעימים לקריאה על ידי הגולשים.

לסיכום, כתיבת תוכן לאתרים איכותית היא הכרחית וחשובה לכל ובכל אתר ברחבי הרשת. אתר המציג טקסטים שאינם כתובים באופן מקצועי או בעלי טעויות, עלול להצטייר בפני הגולשים כלא מקצועי וסביר להניח שיצאו את האתר וימשיכו לאתר הבא. זכרו, הרושם הראשוני חשוב מאוד ברחבי הרשת ולכל אתר יש מספר שניות מועטות (יש שיאמרו 2 ויש שיאמרו 4) להרשים את הגולש ולגרום לו להישאר. אנחנו בחברת "מילות" מאמינים שגם אם עבר אתר את המשוכה הראשונה והגולש נשאר באתר, צריך להמשיך ולהרשים אותו ולגרום לכך שיחזור שוב ושוב ושוב.