כתיבת תוכן לאתרים | כתיבה שיווקית

מהי כתיבת תוכן לאתרים

מהי כתיבת תוכן לאתרים בעצם

קראו את שלושת המשפטים הבאים :

1 . בנק ישראל מציע ללקוחותיו ריביות נמוכות מאלו המוצעות בבנקים המתחרים.

2 . לא כל אחד מבין כי בנק הוא עסק כלכלי לכל דבר ועניין.

3 . אם אתם מחפשים מקום בטוח להפקיד את כספכם העזרו בבנק.


שאלו עצמכם איזו מילה אתם הכי זוכרים משלושת המשפטים שקראתם זה עתה?

סביר להניח שרובכם עניתם: בנק


 כתיבת תוכן לאתרים אינה משימה פשוטה ועל מנת להשפיע על הקורא ואף להניע אותו לפועלה, יש להעזר בטכניקות מגוונות. כתיבה (עוד הרבה לפני שהופיעה ברשת האינטרנטית), מזיזה בקורא מיתרים ומפעילה אצלו רגשות בין אם זה שמחה, עצב, דחף לבצע פעולה, הזדהות ועוד שהרי אם לא כך אנשים היו מפסיקים לקרוא ספרים (בדיוניים, רומנטיים ועוד), והסופרים היו מנסים לכתוב ספרים.מהי כתיבת תוכן לאתרים

הדוגמא שצוינה מעלה היא רק אחת הדוגמאות לאופן בו הכתיבה משפיעה על הקורא ומאפשרת לו לקלוט את מה שאתם רציתם שהוא יקלוט. אפשר לכתוב הסבר ארוך ומפורט על האופן בו פועל המוח (לפחות מה שהצליחו עד היום לגלות), אך בשלב זה נדלג על ההסבר המפורט ונתמקד דווקא ביכולת של כל אדם לקלוט את המילה הראשונה, האמצעית והאחרונה במשפט (שאגב גם האלגוריתם של גוגל פועל במידה זו או אחרת באופן דומה).

העברת מסרים באמצעות משפטים

מסר יכול להיות חד משמעי ומאידך יכול המסר להתפרש באופן שונה על ידי כל אדם בהתאם להבנתו, למצב רוחו, לגילו לתחומי העניין שלו ועוד. ככל שהמסרים הם חד משמעיים, כך כל הקוראים יבינו את אותו המסר ולהיפך.

היופי שברשת האינטרנטית, היא היכולת של כל אדם להעביר מסרים או אג'נדה אך לעיתים הכותב חוטא בכתיבה ארוכה ומתישה, מבלי להתחשב בקורא. מסר חד משמעי צריך להכיל כמה שפחות מילים אך הבחירה במילים הנכונות צריכה להיות מוקפדת.

המחשה להעברת תחושה ומסרים בעיניי הקורא :

1 .השמיים הקודרים והמעוננים לצד הגשם הכבד שזלג על חלוני הזכירו לי לרכוש מטריה

סביר שאתם חשים שאווירת המשפט היא עגמומית, ואינה נעימה

2   .אני אוהב את החורף והגשם הכבד וכעט שהשמיים מעוננים וקודרים נזכרתי שעלי לרכוש מטריה

השתמשנו באותו משפט עם אותו המסר (לקנות מטריה) ואף מילים דומות (שמיים קודרים, שמיים מעוננים, גשם כבד), אך מנגד למשפט הקודם כאן מועברת תחושה חמימה ונעימה.

אם גם אתם מתכוונים לכתוב תוכן לאתר, לבית העסק או להעביר מסר, הקפידו לעשות זאת בצורה הנכונה כדי שלא תפספסו את המטרה.