כתיבת תוכן לאתרים | כתיבה שיווקית

מיתוג אפקטיבי לעסק – כיצד לבצע

כיצד מבצעים מיתוג אפקטיבי

תחום המיתוג מתחלק לשניים, המיתוג שהיה אופייני לפני עידן האינטרנט והמיתוג לאחר הופעת האינטרנט.
עד הופעת רשת האינטרנט, הליך מיתוג עסק נתפס כהליך ארוך ומורכב, אשר במהלכו הושקעו משאבים לא מבוטלים מצד חברות גדולות, שרצו להפוך את המוצרים או השירותים שלהם למובילים בנישה בה הם מתחרים. מאז הוקמה הרשת האינטרנטית, כללי המשחק במגרש העסקי השתנו ונדמה כי העידן הקודם נשאר מאחור.
מיתוג עסק הפך בשנים האחרונות לזמין, מהיר ופשוט יותר, גם בעבור עסקים שאינם מחזיקים בתקציב פרסום גדול. מיתוג מקצועי ברשת האינטרנטית, מאפשר לבעלי עסקים להשיג שיווק אפקטיבי במחיר מינימאלי, בין היתר:
  • להגיע לכמות גדולה של גולשים
  • להיחשף בפני קהלי יעד שונים ומגוונים
  • למקד את פעולות השיווק והקידום באינטרנט לקהל לקוחות רלוונטי
  • לבצע פעולות שיווק יעילות בהתאם לדרישת הלקוחות
  • להטמיע בצורה ממוקדת יותר את ערכי המותג.

מהו מיתוג ?

מיתוג עסק הינו מונח מתחום הפרסום, השיווק, ומנהל העסקים.
מיתוג הלכה למעשה מתמקד ביצירת קשר שכלי ורגשי בין חברה או מוצר ספציפי, לבין הצרכן הממוצע.
ככל שתחושותיו של הצרכן חיוביים יותר, כך הליך המיתוג טוב יותר ולהפך. להלן דוגמה שתצליח להעביר את ההסבר באופן מוחשי יותר:
אם תתבקשו לדרג את ארבעת המשקאות המובילים ביותר בעולם, מרביתכם תציינו את "קוקה קולה" בתשובה. דירוג קוקה קולה באופן טבעי מצידכם כמשקה פופולארי, מסמלת את ההצלחה בתהליך המיתוג. חברת קוקה קולה הניעה תהליך מיתוג זה מראשית הקמתה בהצלחה רבה

כיצד מבצעים מיתוג ברשת האינטרנטית

לא בפני כל עסק קיימות היכולות הכלכליות ומשאבי הפרסום שיש לחברת "קוקה קולה", אך למזלן של חברות אלו (בעיקר הקטנות שבראשית דרכן), רשת האינטרנט מאפשרת להן לבצע מיתוג עסק במסגרת התקציב אותו הן הגדירו ועדיין ליהנות מאפשרויות מיתוג נרחבות.

מיתוג מקצועי ברשת האינטרנט מורכב ממספר אפיקים דינמיים, המאפשרים לעסקים קטנים וגדולים כאחד, להתברג בתודעת הציבור כמובילים בתחומם.

הקמת אתרים דינאמיים ומסקרנים אשר מותאמים לצרכי החברה
פעולות קידום אתרי החברה ברשת
פעולות שיווק אתרי החברה ברשת
בניית תשתית המהווה תנועת גולשים לאתרי החברה
הקמת אופציות אינטראקטיביות מגוונות ליצירת קשר, ניוזלטר, דף צור קשר באתר, בלוג ועוד

את הליך מיתוג עסק יש לבצע באמצעות תוכנית שיווק ופרסום רחבה. את תוכנית השיווק והפרסום יש לבצע רק לאחר שבוצע סקר שוק. (את סקרי השוק מבצעות חברות מקצועיות רבות מתחום השיווק והמיתוג ברשת).
לכל אחת מהתוכניות אותן תבנו, צריכה להיות תכנית פעולה אשר ממקדת את הליכי המיתוג ומאפשרת לכם כעסק להגיע אל היעד שהוגדר מראש בצורה המהירה ביותר, והיעילה ביותר.