כתיבת תוכן לאתרים | כתיבה שיווקית

קופירייטיניג

קופירייטיניג

על מנת להבין לעומקו של עניין מהו קופירייטיניג (או בקיצור "קופי"), אפשרו לי להציג לכם משחק מהיר. הביטו במשפטים הבאים ונסו להשלים את החסר:

תן לאצבעות ללכת במקומך _______,_______. 

זה טוב זה _______.

____,____, טעם החיים.

אם בשורה הראשונה שיבצתם את המילה "דפי זהב", בשורה השנייה את המילים "אסם", ובשורה השלישית את המילה " קוקה קולה ", ככל הנראה שמנסח הסיסמאות בצע עבודה מקצועית עבור לקוחותיו.

תהליך החשיבה שביצע מנסח הסיסמא הפרסומית, מכונה בשפה המקצועית: קופירייטינג.

מהו קופירייטיניג

קופי הינו תחום מקצועי מתחום השיווק והפרסום, עליו אמון הקופירייטר.
תפקיד הרעיונאי, הוא לנסח ולכתוב את סיסמאות הפרסום ורעיונות הפרסום השונות המאפיינות כל מוצר ושירות בעולם העסקים.

תחום קופירייטיניג עוסק במכלול נרחב של יצירה לצרכי מסחר, החל משלב הגדרת המוצר, המצאת השם המתאים למוצר, דרך עיבוד המסרים השיווקים הרצויים לסיסמאות פרסום ועד ליצירת רעיון לקמפיין פרסומי לאפיקי המדיה השונים.

תחום קופירייטיניג הופיע לראשונה באמצע המאה הקודמת, עם הופעת עולם הפרסום ותקשורת ההמונים. בראשית עידן הפרסום, בוצעה העבודה על ידי עיתונאים וסופרים, אך כיום נלמד תחום זה במסלולי לימוד עצמאיים ומקצועיים.
תחום לימודים זה, מיועד עבור כל אדם שניחן בכישרון כתיבה ודמיון יצירתי.

תכונותיו של הקופירייטר

יש המגדירים את העוסקים במלאכת קופירייטיניג כאנשי שיווק עם נשמה של משוררים, הגדרה זו מסמלת את החיבור בין העולם החומרי לעולם הרוחני המתחולל במחשבתו של כל קופירייטר.
קופירייטר טוב ומוצלח, הוא קודם כל בעל יכולות ניסוח יוצאות מהכלל, ובנוסף הוא מתאפיין ביכולת למקד עניין ולתמצת סיפור לשורה או פסקה אחת מעניינת.
בעל מקצוע טוב מחדד מסרים שיווקים והופך אותם באמצעות רעיון אחד מוצלח לשיחת היום של המחר.

כיום, תחום זה חולש על מספר רב של תחומי מסחר ונוגע בעולם הטקסט והיצירה לצרכי קידום מכירה, שיווק ופרסום. תכנים שיווקים המנוסחים על ידי אנשי מקצוע אלו, הינם תכנים מעניינים יותר, "זורמים" יותר לקריאה ובעיקר כאלו שמניעים את הלקוח לפעולה.

קופירייטיניג ברשת האינטרנטית

קופירייטיניג בעידן האינטרנט הפך לכלי שיווקי מוביל בקרב בעלי אתרים רבים הרוצים ליצור עניין בקרב גולשיהם באמצעות טקסטים שיווקים, מעניינים ורהוטים יותר.
תפקיד הקופי, הוא לאמץ נושא או תחום מסוים, ל"עבד" אותו לרמת טקסט שיווקי מעניין ולגרום לקורא הטקסט לנוע לפעולה.

הפעולות אותן מבצע הקופירייטר

  • המצאת שמות לעסקים, חברות, מוצרים ושירותים.
  • ניסוח ועריכת כלל אמצעי השיווק והפרסום
  • ניסוח סיסמאות פרסום (סלוגנים)
  • העלאת רעיונות להמחשת המסר השיווקי באמצעים ויזואליים (פרסומות בטלוויזיה, באנרים באינטרנט ועוד)
  • ניסוח ועריכת טקסטים שיווקים לכל צורך וכל מטרה ועוד.