כתיבת תוכן לאתרים | כתיבה שיווקית

תוכן שיווקי מהו ומיהו

תוכן שיווקי מהו

רבים שואלים אותי תוכן שיווקי מהו וכיצד ניתן לבדוק האם התוכן באתר שלי הוא שיווקי מספיק.
התשובה לשאלה הזו מורכבת מכמה סעיפים, שכן לא קיימת נוסחת קסם ואין תוכן שיווקי אחד מוגדר אשר יצליח למשוך את כל הלקוחות הפוטנציאלים ולהופכם להיות לקוחות מין השורה, אשר רוכשים את המוצר.

תוכן שיווקי מהו – מרכיבים

  • התאמה לקהל יעד – כאשר רוצים ללכוד את עין הלקוחות, בראש ובראשונה יש להבין מי הוא קהל היעד שלכם. מעטים המוצרים או השירותים אשר מתאימים לכולם ולכן יש לאפיין את תוכן שיווקי מהוקהל היעד הנכון ולדאוג לפנות אליו. תוכן שיווקי חייב להיות מכוון אל קהל היעד ולא תוכן כוללני. חשוב לציין כי כלל התכנים והטקסטים של החברה או האתר, יכולים להיות שיווקיים אך לא מומלץ כי כולם יהיו שיווקיים וכדאי לגוון בין טקסט שיווקי לטקסט מקצועי ועוד.
  • הנעה לפעולה – אחד האלמנטים הבסיסיים בתוכן שיווקי הוא ההנעה לפעולה. כן, אנחנו צריכים שיאמרו לנו מה לעשות ויפנו אותנו אל המקום בו נוכל לעשות זאת. הנעה לפעולה יכולה להגיע בצורות שונות כגון: היכנסו עכשיו, התקשרו היום, לחצו כאן ועוד.
  • הצעה אטרקטיבית – בכדי לייצר תוכן שיווקי אפקטיבי אשר אכן ילכוד את עיני הלקוחות הפוטנציאלים, רצוי לכלול בתוכו הצעה אטרקטיבית, כגון מבצע מיוחד, אחוזי הנחה, קופון ייחודי ועוד. יש לזכור כי ישנם מתחרים ולכן ההצעה שלכם צריכה לבלוט ולהמיר את המבקרים ללקוחות ומוטב כי יהיו לקוחות קבועים.
  • שפה פשוטה – כאשר כותבים טקסט שיווקי, השפה בו צריכה להיות מובנת, עממית ופשוטה. הסיבה לכך היא הצורך כי הגולש הממוצע יוכל להתחבר לשפה, להבין היטב מה המסר ולא למצוא את עצמו מנחש מה הייתה כוונת המשורר. אנשי מקצוע רבים, נתקלים דווקא במרכיב זה ומוצאים אותו בעייתי בעקבות רמת המקצועיות שלהם.

אז יש נוסחה קבועה?

התשובה לכך היא לא. כתיבת תוכן שיווקי אינה בעלת נוסחה ברורה וקבועה ולכן יש לנסות לשלב את כל המרכיבים אשר נמנו לעיל, בצורה האופטימלית ביותר וכזו אשר תצליח ללכוד את עין הלקוח הפוטנציאלי. שימוש בכל המרכיבים הנ"ל אינו מבטיח הבנת תוכן שיווקי מהו ויצירת תוכן מנצח, על לכן מומלץ להיעזר בחברת שרותי תוכן מקצועית אשר חלק מצוות הכותבים שלה, עוסקים בקופירייטיניג או מתמחים בתוכן שיווקי. זו לא בושה לנסות כמה נוסחים עד הגעה לנוסח המיוחל והמתאים ביותר. חברות וארגונים גדולים וטובים, שינו לא פעם את הסלוגן ואת כל קונספט החברה.

זקוקים לתוכן שיווקי מקצועי ונכון? פנו אלינו היום ונוכל לעזור לכם ללכוד את הלקוחות

אנחנו, נוכל לעזור לכם להגיע לתוכן השיווקי הנכון במיוחד לכם