אנחנו מזמינים אתכם להכיר את גברת כתיבה שיווקית, הגברת עם האדרת שמעודכנת בכל רזי המלל השיווקי וטומנת בחובה הבטחה להשיג לכם לקוחות פוטנציאליים חדשים. כמובן שתצטרכו להחליט מיהי אותה גברת שמתאימה לצרכים שלכם וזאת על מנת להבטיח את התוצאה הטובה ביותר. בדיוק לשם כך נכתב מדריך בחירה זה.
כתיבת תוכן לאתרים- כללי החובה
- סוגים – הדבר הראשון אותו יש לברר עם המומחה בתחום כתיבת תוכן לאתרים, הוא מהם סוגי התכנים בהם הוא מומחה. יש כותבים שמומחים בכתיבה אינפורמטיבית, כתבות תדמית לאתרים ניוזלטרים, כתיבה לבלוג, כתיבת מאמרי קידום, ויש כאלו שמומחים בעיקר בכל הקשור הכתיבה השיווקית. בבואכם להכין כתבות או מאמרים, עליכם להכיר בצורך ולהתאים את סגנון הכתיבה האפקטיבי ביותר למימוש המטרה והיעד.
- ניסיון – חשוב לוודא מבעוד מועד כי מדובר בכותב תוכן מומחה ובעל ניסיון בתחום הכתיבה השיווקית. אין להסתפק בכותרות מרשימות ובהבטחות שונות. בנוסף, יש לברר הכותב או כותבת התכנים מכיר את כללי האופטימיזציה של עולם קידום האתרים וכותב תוך התחשבות בכללים אלו. על אף החשיבות שבאופטימיזציה, יש לקחת בחשבון את הכתיבה הקוהרנטית והזורמת.
- המלצות – פעמים רבות כניסה לאתר תחשוף מכתבי תודה, אייקונים של חברות איתם כותב התוכן עובד או עבד בעבר, פרמטרים שיעזרו לכם להעריך את הניסיון והעשייה של אותו כותב. אם אין באתר את הפרמטרים שצוינו מעלה, ניתן לערוך חיפוש באינטרנט ולברר האם קיים פידבק והמלצות אודות הכותב ולהתקשר אליו על מנת שיספק לכם אינפורמציה זו. חשוב לבקש דוגמאות לתכנים שנכתבו על ידי הכותב בעבר במיני סגנונות.
- מחירים- טווח המחירים של כתיבת תוכן לאתרים רחב. כלומר, המחירים משתנים בהתאם לסגנון הכתיבה ולוותק של הכותב. חשוב מאוד לבחור במומחה בתחום הכתיבה השיווקית ולא להתפשר על כותב שעדיין לא התנסה בסגנון הכתיבה לו אתם זקוקים (גם אם הוא מוכן לנסות ולכתוב עבורכם).
כתיבה שיווקית- מניעים את הקוראים
כתיבה שיווקית יכולה לבוא לביטוי בסגנונות רבים ומגוונים, אם מדובר על עברית רזה, עברית שמשלבת שירה, עברית ברמה גבוהה, כתיבה אקדמאית שיווקית ועוד. הסגנון תמיד ייבחר לאחר שכותב התוכן ביצע עבודת הכנה מקדימה אודות הלקוח ואודות המטרה אותה הוא רוצה להשיג. המטרה המרכזית של כל כותבי התכנים שמומחים בתחום כתיבת תוכן לאתרים בסגנון שיווקי היא, הנעה לפעולה. כלומר, לגרום לכל אחד שקורא את המלל לרצות לשמוע עוד אודות המוצר או השירות ובהתאם לרשום את פרטי ההתקשרות שלו או לטלפן אל החברה שמוכרת את המוצר שמאוזכר בתוכן. כתיבה שיווקית היא כתיבה שמשווקת את החברה, את המוצר או את השירות שמוזכרים בכתבה וזו הסיבה הלכה למעשה שכל חברה דואגת לשלב כתיבה מסוג זה בדפי האתר שלה ומחוצה לו.
לסיכום, כתיבה שיווקית תמיד תיעשה על ידי כותבי תוכן לאתרים בעלי ניסיון מוכח בתחום זה. המטרה של הכתיבה תהיה שיווקית מסחרית והיא תהיה ממוקדת וברורה. כתיבת תוכן לאתרים מסוג שיווקי תמיד תייצר עניין בקרב הקוראים ותגרום להם לחשוב האם הם מעוניינים בפרטים נוספים אודות המוצר או השירות, ברוב המקרים היא תוביל את הקורא להשארת פרטי התקשרות או הקלקה על קישור לרכישת המוצר.