כתיבת תוכן לאתרים | כתיבה שיווקית

הפעולות הבסיסיות שיקדמו את האתר שלכם

אנחנו יכולים לכתוב מעל 2000 מילים ואפילו 20,0000 מילים, שיגדירו לכם איך עושים קידום אתרים, אך הבעיה האמיתית היא שגוגל מוציאים עדכונים על בסיס  קבוע, כך שמה שיהיה רלוונטי להיום לא יצליח להיות נכון בעתיד. על כן, נתמקד בפעולות הבסיסיות שחשוב לנקוט והן שמהוות את העוגן של תחום קידום האתרים. להלן סט הפעולות הבסיסיות שיקדמו את האתר שלכם…

אז איך מקדמים אתר? באמצעות הפעולות הבאות:

  1. מחקר מילות מפתח

בסיס קידום אתרים נשען על מחקר מילות מפתח מקצועי ואיכותי. באמצעות מחקר איכותי תצליחו להכיר את המתחרים ואת המיקומים שהם תפסו, תצליחו להבין מה הלקוחות הפוטנציאלים שלכם מחפשים ואיך הם מגיעים למה שהם חיפשו. עוד מילות המפתח יצליחו להעניק לכם אינדיקציה באשר לשעות בהן מתבצעים הפעולות הבסיסיות שיקדמו את האתרהחיפושים מה אחוזי החיפושים ביחס למילים ספציפיות וכן הלאה. כל עוד אתם בוחרים במילים נקודתיות אותן תרצו לקדם, עליכם להבין מהי התחרות על אותן המילים, מה הן העלויות אותן תאלצו להשקיע בתהליך וכמובן הא זה ריאלי עבורכם.

  1. תוכן איכותי בעל ערך מוסף

תוכן הוא לא רק טקסט אך היה ואתם מעלים תוכן חדש לאתר שאינו טקסט (תמונה, גרפים, וידאו ועוד), הקפידו להצמיד לו מעט תוכן טקסטואלי – גוגל יעריך אתכם ויעזור לאתר שלכם להתקדם 😊

אחד הקריטריונים החשובים ביותר בהקשר של תוכן איכותי, הוא האפשרות להעניק לגולשי האתר ער מוסף ולהעניק להם תכנים איכותיים וכאלו שתורמים להם. במילים אחרות ובקצרה, על התוכן אותו אתם מעלים לאתרכם, להצליח להעניק לגולש את המידע אותו הוא חיפש ולגרום לו לצאת מהאתר מסופק, כך סביר שהוא יחזור אליכם שוב בעתיד.

  1. קישורים חיצוניים

קישור הוא המלצה מאתר אחר על האתר שלכם. גוגל יודע להעריך קישורים חיצוניים אך יש לבחור אותם בהתאם ולא להסכים לכל קישור, אלא לבחור בקישורים מאתרים איכותיים בלבד אחרת, תפסתם מרובה לא תפסתם. שואלים כמה קישורים זה מספיק? אין לכך תשובה חד משמעית, משום שזה תלוי בתחרותיות של התחום. כדי לבנות "מערך קישורים" מקצועי ונכון, חשוב מאוד להשיג את הקישורים באמצעות פניה יזומה שלכם לאתרים מהם תבקשו להוציא קישור.

  1. קישורים פנימיים

חשוב להכין מידע מקיף (תפריט), בו קישורים אותם יכול מנוע החיפוש לקרוא בין היתר: מפת אתר, מילות מפתח בקישורים, שילוב הקישורים בדפי האתר הפנימיים – חשוב מאוד להוציא קישורים מגוף הטקסט המוזן.

  1. תשתית טכנית

כשאנחנו מדברים על תשתית בהקשר קידום אתרים, אנחנו מדברים על אחסון איכותי ומהיר, כזה שיריץ את האתר שלכם בצורה המהירה ביותר וזאת לצד מערכת ניהול תוכן ידידותית המאפשרת התנהלות נכונה, פעם אחת שלכם בתוך המערכת (בזמן ביצוע מהלכי האופטימיזציה) ופעם שניה אל מול מנוע החיפוש שמגיע לסרוק את האתר "ולנקד" אותו.

  1. סינגלים חברתיים

חשוב לוודא שאתם פועלים גם בזירה החברתית של הרשתות החברתיות. אין וודאות כיצד ואיך זה משפיע על קידום האתר, אך אין ספק כי זה אכן עושה עבודה מסוימת שחבל לוותר עליה.

  1. אופטימיזציה – Optimization

האופטימיזציה היא עבודה מאחורי הקלעים (הלקוחות/ הגולשים אינם חשופים לתהליך האופטימיזציה אותה אתם מבצעים אך תהליך זה משפר באופן משמעותי ועקבי את אתרכם (בכללותו וכל דף בנפרד), בתוצאות החיפוש של גוגל. כדי לבצע אופטימיזציה מקצועית ואיכותית, נכון להקפיד על הפעולות הבאות:

  • מהירות אתר גבוהה
  • לוודא אינדוקס
  • לבנות נכון את הקישורים הפנימיים באתר
  • לבנות נכון את ההיררכיה באתר / מפת אתר
  • להגדיר נכונה את ה- Meta Titles ואת ה- Meta Descriptions

זהו? ממש לא, קידום אתר מורכב מעוד אינספור פעולות, חלקן משתנות ומתעדכנות מעת לעת, אך הבסיס הוא הפעולות שצוינו לעיל. עוד נקודות שמשפיעות על קידום אתר הן: גיל האתר, כמות התוכן באתר, סיומת הדומיין והתנהגות הגולשים באתר. הפעולות הבסיסיות שיקדמו את האתר שלכם יוכלו לעזור המון אם תדעו לבצע אותן נכון ועל בסיס קבוע.