התוכן הוא המלך
את המונח הידוע: התוכן הוא המלך טבע ביל גייטס, ומאז נוהגים להשתמש בו בכל הזדמנות בתחום קידום האתרים והתכנים, אך עד כמה כל אותם הלקוחות ובעלי העסקים מכירים את המושג לעומקו ואת יתרונות התוכן למען קידום אתר אפקטיבי?
מרבית הלקוחות איתם אני נפגשת על בסיס שבועי, נוהגים להשתמש במונח ואף להעניק הסברים לא מדויקים, מה שהוביל אותי למחשבה הבלתי נמנעת, כי חשוב להבהיר את המושג ולהעניק לו את המשמעות האמיתית.
הגיע הזמן לשכוח מצפיפות המילים
כתיבת תכנים חייבת להתבצע על בסיס קבוע, הן באתר והן באתרים חיצוניים, בהתאם לאפיון אותו אתם מבצעים להפצת התוכן, (באופן שיועיל לקידום).
בעבר נהגו בגוגל להשתמש באלגוריתם אשר בחן את צפיפות מילות המפתח במאמר, כשעל כותב התוכן היה להקפיד לשלב מילות מפתח לאורך המאמר, באחוזים הנעים בין 3 ועד 6 . מאז ועד היום ביצעו בגוגל שינויים באלגוריתם וצפיפות מילות המפתח כבר לא מהווה משמעות אלא להיפך, שימוש בצפיפות מילות מפתח עתיד לפגוע בקידום.
כיום, כל תוכן אשר נכתב ומפורסם ברשת האינטרנטית, צריך להוות לגולש חווית קריאה מהנאה ולהעניק לו ערך מוסף. שימוש בצפיפות מילות מפתח מעבירה למנוע החיפוש מסר חד משמעי, כי מזין המאמר הזין תוכן בניסיון לקדם עצמו ללא התחשבות בגולש, כך שהתוכן לא רק שלא מסייע לקידום האתר אלא הוא עלול להזיק לו.
תכנים איכותיים בבלוגים
בלוג נתמך, הוא בלוג בו מפרסם בעל אתר תכנים לשם קידום אתרו. רבים פותחים לעצמם בלוגים על מנת ליצור תנועה גדולה יותר באתר הבית שלהם, אך פעמים רבות התכנים אותם הם מפרסמים לא מייצרים עבור הגולש ערך מוסף ולא מעניקים לו כלים אפקטיביים מהתחום בו עוסק הבלוג, ועל כן הגולש לא חוזר לבקר בבלוג או באתר, כך שזה לא מועיל לקידום בשום אספקט.
עליכם לזכור כי תוכן איכותי שנחשב למלך, הוא תוכן אשר גורם עניין רב ללקוח הקורא אותו ומעניק לו ערך מוסף. מנוע חיפוש גוגל יגדיר תוכן כאיכותי, במידה והוא יבחין כי מבקרים רבים מוצאים עניין בתוכן שהוזן, וחוזרים אליו ממקורות שונים ברחבי הרשת האינטרנטית .
אתרי מאמרים הוא טרנד שהולך ונכחד?
אחד המקורות המוכרים יותר לשילוב התוכן למטרת קידום האתר, הם אתרי מאמרים. רבים יושבים מספר שעות ושוקדים על מאמר שמספק כלים פרקטיים לגולש ומידע המעניק ערך מוסף, עורכים את הטקסט לשונית ורק בסיום התהליך שולחים אותו לפרסום באתר המאמרים, וכל זאת בכדי לקבל קישור נכנס לאתר.
קישורים נכנסים מאתרים מקודמים, היא אכן דרך לקידום האתר, אך האם המאמץ הכרוך בכתיבת מאמר איכותי שווה את הקישור מאתר המאמרים? לא בטוח!
לעיתים כתיבת מאמר מצוין בו הושקעו אנרגיות וחשיבה לא מבוטלת, שווה שיתפרסם באתרכם, גם אם זה אומר שאין אתם מקבלים קישור נכנס מאתר המאמרים.
המדד הרלוונטי ביותר לקביעת תוכן איכותי או במילים של ביל גייטס "תוכן שהוא מלך", נקבע על פי תנועת גולשים בלבד. כל עוד האתר שלכם לא מגיע לגולשים כי הוא נטמע אי שם באתרי המאמרים, אין זה משנה כמה איכותי הוא, גוגל לא יקטלגו אותו כמלך.