שיווק שיווק שיווק, זה כל מה שאנחנו שומעים מסביב והאמת, זה קצת מייאש בעיקר עבור מי ששיווק זה לא המגרש הביתי שלו. נכון, יש שיטות שיווק רבות ומגוונות, יש קורסים בהם אפשר להשתלב כדי ללמוד שיווק, יש אושיות אינטרנטיות ומה – אופליין שניתן ללמוד דרכם שיווק, אך מה באמת מתאים לכם? את זה תוכלו לדעת רק לאחר שתתנסו בשיטות שיווק מגוונות ותבחרו בזו המתאימה לכם ולבית העסק שלכם, באופן אישי.
כתיבה שיווקית כחלק בלתי נפרד מההליך השיווקי
כל בעל עסק מכיר את הרגע בו הוא נכנס למשרד החדש שבנה זה עתה, ובכדי "להצדיק" את עבודתו, עליו לגייס לקוחות. הדרך להגיע לליבם של הלקוחות היא על פי רוב מורכבת, אך ברגע שהצלחתם לגייס לקוח, המוטיבציה עולה ובהתאם התוצאות. בדיוק כפי ששיווק היא פעולה מורכבת, כך גם כתיבה שיווקית הופכת למורכבת עד הרגע בו אתם מזהים ומגלים את הכותב השיווקי הטמון בכם, אזי כל כתיבה הופכת להיות פשוטה יותר.
כתיבה שיווקית יכולה להתחלק לקטגוריות מובנות בין היתר:
כתיבה אישית / כתיבה חדשותית / כתיבה המעוררת סקרנות / כתיבה חברתית / כתיבה סיפורית וכתיבה אנושית. אין זה משנה באיזה סגנון כתיבה אתם בוחרים, בתנאי שהכתיבה תהיה שיווקית. בואו נצא מנקודת הנחה שאתם כותבים בלוג אישי, אודות התחביב שלכם שהוא גלישה, ולאחר שנים אתם מחליטים למכור גלשנים בין היתר באמצעות הבלוג הנחשף לעיניהם של הקוראים הרבים אותם רכשתם במהלך הזמן.
אתם בהחלט יכולים להמשיך ולספר על חוויות הגלישה שלכם מתוך מבטכם האישי ולספר סיפורים, מצחיקים ואנושיים אותם אתם חווים בים, אך להבדיל מסיפור לשם הסיפור, בכתיבה השיווקית תכוונו את הטקסט ותתמקדו ביתרונות של הגלשן אותו אתם מעוניינים למכור, כך שהקורא יצליח להבין, שמה שעושה את ההבדל בין גלישה לגלישה מעולה, הוא הגלשן בו הם יבחרו.
כתיבה שיווקית היא המסר, אותו אתם רוצים להעביר לגולש באופן מכירתי, אך מבלי שהוא ירגיש כי אתם מנסים למכור לו אלא בין השורות וכדי, שהוא יבין בכוחות עצמו כי אין טוב מהגלשן עליו אתם גולשים, כך רצונו לרכוש יעלה. ככל שתנסו לשכנע אדם לקנות, כך הסיכוי שתאבדו אותו יהיה גדול יותר. לקוח פוטנציאלי שמבין לבד (ללא שכנוע ישיר) כי הוא רוצה במוצר או בשרות, הוא לקוח שסביר להניח ירכוש את המוצר או השרות.
כך תתחילו בכתיבה השיווקית
זהה את הכותב השיווקי שבך והתחל לכתוב נכון ומקצועי
חשבו על המסר אותו אתם רוצים להעביר לגולש – איזו פעולה אתם רוצים שהוא יבצע? האם אתם רוצים שהוא יקנה את מה שאתם מוכרים? שהוא ישתף את חבריו במסרים ? ועוד. מהרגע בו המסר מגובש הכתיבה תהיה קלה יותר.
חשבו על קהל היעד אליו אתם פונים – אם אתם פונים לבני נוער, אל תשתמשו בשפה אקדמאית ואל תייגעו אותם בעובדות המתאימות לקהל יעד אקדמי. כתבו בהתאם לסוג הקוראים המגיע אליכם לאתר. שימו לב כי כתיבה שיווקית חייבת להתאים לקורא, אחרת אתם מפספסים את הנקודה.
סיפור מסגרת – מצאו סגנון כתיבה בו תשלבו מסרים שיווקיים, תכננו את הסגנון בו תכתבו, האם אתם רוצים לספר סיפור חדשותי ודרכו להעביר מסר שיווקי, האם אתם מחפשים לכתוב סיפור אישי שישלב מסרים שיווקיים וכן הלאה. כדי שהקורה ייחשף למסר השיווקי (בין אם מודע לכך ובין אם הוא לא מודע לכך) עליכם לעניין אותו בסיפור המסגרת אחרת הוא לא ימשיך לקרוא.
עדינות ומעט תחכום – אנשים לא אוהבים שמוכרים להם ועל כן המטרה הראשונה היא להעניק באמצעות הכתוב ערך מוסף לקורא ורק אחר כך למכור לו בצורה עדינה ולא באגרסיביות. שילוב מכירה אגרסיבי בתוכן, גם אם אתם כותבים מעולה והמסרים הם נכונים, עלולים לגרום לקורא תחושת אי אמון משום שהוא עתיד לחשוב שתגידו (תכתבו) הכל העיקר למכור לו.
לסיכום – כתיבה שיווקית, עתידה להוות עבור הפעילות השיווקית שלכם, קרש קפיצה ולהעלות את אחוזי המכירות שלכם.
התנסו בכתיבה, כי בכל אחד טמון האיש הכותב שיודע גם למכור.