האלגוריתם של גוגל מאס בתכנים ירודים
עד לפני מספר שנים נחשב תחום קידום האתרים לאפל ומסתורי. בימים אלו, ללא קידום אתרים ויראלי או אורגני, לא ניתן לבצע הליך מיתוג מקצועי. לכתוב נכון לגוגל היה ועודנו משימה לא פשוטה.
באופן תלוי ובלתי תלוי, הפך התוכן השיווקי לחלק בלתי נפרד מקידום האתרים (SEO) ומיתוג העסק, ועל כן יש להשקיע (זמן ולעיתים כסף), ביצירת תוכן שיווקי איכותי.
מטרתו של כותב התוכן, הוא ליצור תוכן שאנשים מתעניינים בו ורוצים לקרוא אותו, תוכן שמספק עניין ומעניק לגולש ערך מוסף. מטרתו של מקדם האתרים הוא לייצר תוכן שישמח ויתחבב על מנועי החיפוש. לכאורה ניתן לסבור כי רצונותיו של כותב התוכן ומקדם אתרים ביחס לכתיבת התוכן סותרים זה את זה, אך לא כך הדבר.
אם בעבר כתיבת תכנים אהודים על מנועי החיפוש, ומאידך איכותם הייתה ירודה, השתוותה לתועלות של תוכן איכותי, הרי שכיום כללי המשחק השתנו וגם מנועי החיפוש דורשים מבעלי האתרים להזין תוכן יצירתי, מושקע ואיכותי המעניק לגולש ערך.
הכללים החדשים ליצירת תוכן שיווקי למטרת SEO
על מנת למקסם את קידום האתרים ועדיין לייצר תוכן איכותי, ישנם מספר כללים שרצויי להתמקד בהם במהלך כתיבת התכנים.
- לייצר תכנים שיהוו תמריץ לקוראים לשתף אותו (אתם יכולים לשתף במידע מקצועי, לייצר טיפים מועילים, לשתף בעובדות, מחקרים ועוד).
- מחקר מילות מפתח – אומנם צפיפות מילות המפתח לאורך המאמר כבר לא רלוונטית, אך על מנת שלא תבזבזו מאמץ על כתיבת תכנים שלאנשים לא אכפת מהם, רצויי לבחון באמצעות הכלים של גוגל (Google AdWords), מהן מילות החיפוש, באמצעותם נוהגים הגולשים לחפש את המידע לו הם זקוקים ובהתאם לכתוב את התוכן.
- הזינו את כל התכנים אותם אתם כותבים (כמובן שיהיו מהתחום שלכם) תחת אותו דומיין לדוגמא: אל תשתמשו בדומיין : blog.seocontent.co.il אלא השתמשו בדומיין seocontent.co.il/blog.
- התמקדו בתחום ספציפי וכתבו אודותיו, לקוחות על פי רוב לא רוכשים את מה שאתם עושים, אלא הם רוכשים בגלל מה שאתם עושים.
- אל תייצרו הפרדה בין המותג אותו אתם בונים לבין התוכן שלכם, לדוגמא, אם יש ברשותכם אתר לבעלי חיים ותזינו שם תוכן אודות הובלות, אין זה משנה עד כמה התוכן יהיה איכותי, הוא לא יצליח לעשות את עבודת הקידום לאורך זמן ולהיות אפקטיבי.
- הצלחתו של תוכן נמדד באחוזי תנועת הגולשים אשר מוצאים עניין בכתוב. תוצר הלוואי של תוכן טוב, הוא שמירתו בארכיון מנועי החיפוש והופעתו בתוצאות החיפוש.
הסוד הוא: ליצור כמות גדולה של תכנים אשר מעניינים את הגולשים בשילוב חווית משתמש ויסודות SEO.
ניסיון "ההונאה" של חלק ממקדמי האתרים כבר לא עובד על מנועי החיפוש
לכתוב נכון לגוגל
לכותבי תוכן אסור בתכלית האיסור להטעות את הקוראים (הגולשים) באמצעות שיטות קידום שונות ומגוונות. כל דבר שנכתב בערמומיות למטרות הקידום, יסונן בשלב זה או אחר מתוצאות מנועי החיפוש, או מההיסטוריה של מנועי החיפוש. מקדמי אתרים אשר נוהגים במניפולטיביות, לדוגמא אתרים ישנים ing)'301 ) ,קישורי עוגן מוגזמים ועוד, כבר לא חלק מהמגרש המכונה SEO .
תחום קידום האתרים הוא תחום הוליסטי, דהיינו קידום האתרים אינו מוסבר ע"י סך מרכיביו בלבד. על מקדם האתרים לבנות מותג אמיתי ללא "תחמנות". האלגוריתמים של גוגל משתפרים כל הזמן במטרה למנוע דרכי המרמה בהם משתמשים מקדמי האתרים ולכן על מקדם האתר להיות קשוב ולבחון האם קיימים חידושים באלגוריתם. אם פעם ניתן היה לשלוח איתות שווא של פופולאריות לכאורה אמיתית (דרך תוכנות מסחר קישורים), הרי שכיום זה לא אפשרי יותר.
כיום האלגוריתם הכניסו גורם למנועי החיפוש, כך שכל משתמש יכול לדלג ללא כל בעיה על תכנים המוגדרים "תכני זבל" , דהיינו תכנים לא איכותיים.
יחסי גומלין בין תכנים אנשים ואתרים
בלוגים הפכו בשנים האחרונים לפלטפורמה מתקדמת להפצת תכנים . כל עוד אתם בונים בלוגים טובים ואיכותיים, אתם יכולים להרוויח קישורים איכותיים לאתרכם.פוסט אורח יכול גם הוא לתרום רבות לקידום האתר בכלל וקידום הבלוג בפרט, בין אם זהו מומחה בתחום שלכם, או בתחום משלים לתחומכם.
בשורה התחתונה – SEO מקצועי, משלב ומייצר תוכן איכותי!