כיצד כותבים תוכן לדף הבית
בניתם אתר והגיע הזמן להזין בו תוכן מקצועי, שיניע לפעולה ויעביר את המסרים השיווקים?
למדו והבינו כיצד נכון לכתוב אותו, כך שהגולש הממוצע יקלוט את המסרים ויבחר בכם כחברה מובילה וראויה לקבל את כספו.
לשם המחשת תהליך הכתיבה, נשתמש בדוגמת אתר ל"בניית בריכות שחיה", אך זוהי דוגמה בלבד ואתם יכולים להשליך אותה על כל תחום בו אתם עוסקים.
דף הבית הוא הדף החשוב ביותר באתר, משום שעל פי רוב זהו הדף הראשון אליו נחשף הגולש. אם דף הבית לא יצליח להשיג את המטרות, ספק אם הגולש הממוצע ימשיך להתרשם מיתר התכנים אותם אתם מציגים באתר. אין ספק כי עליכם להשקיע בכל תוכן אותו אתם מעלים לאתרכם בפרט ולרשת בכלל, אך חשוב להעניק תשומת לב וללמוד כיצד כותבים תוכן לדף הבית.
שלבי כיצד כותבים תוכן לדף הבית
שלב ראשון – הבינו מהו המסר אותו אתם רוצים להעביר
ברגע בו אתם ניגשים לכתוב את דף הבית, הכינו את המסר השיווקי שלכם והבינו מה אתם רוצים להשיג באמצעותו. הכינו מספר קטגוריות אותן תמלאו עוד לפני שאתם מארגנים את הדף לכדי טקסט מגובש בין היתר: תיאור/פעילות העסק, המסר השיווקי, הצורך וההזדמנות העסקית, בידול, ייחודיות ויתרונות, מענה ללקוח – "למה שאהיה לקוח שלך"? החזון העסקי, התחרות, במה שונה העסק שלכם מהמתחרים מטרת התוכן, קהל היעד, מוקשים ועוד.
שלב שני – חיזוק הרצון ודחיית החששות בקרב הגולש
בשלב זה עליכם למצוא את הצורך החשוב ביותר של הלקוח במוצר או בשרות אותו אתם מעניקים, ואת המחסום העיקרי שמונע מהלקוח לרכוש את המוצר, או לשכור את השרות. אם נחזור לדוגמא של בריכות השחייה, הרי שניתן לומר כי הצורך העיקרי של בריכות השחייה הוא שיפור איכות חייהם של קהל הצרכנים באמצעות מוצר איכותי במחיר אטרקטיבי ואילו המחסום הוא הבטיחות. בתוכן עליכם לענות לגולש על הצורך בשרות איכותי בעלות אטרקטיבית ולאפשר לו להפיג את החשש, כך תגרמו לו להיות בטוח כי אתם עונים על הצורך במאת האחוזים.
בואו ננתח את המשפט הבא:
"בריכה איכותית ומקצועית לכל תקציב, מאפשרת לילדיכם לשחות בבטחה"
"לשחות בבטחה" – מהרגע בו אתם מבטיחים להורים שילדיהם בטוחים במים הצלולים, הפגתם להם את החשש שמונע מהם להקליק על צור קשר ולמלא את פרטיהם.
"עלות אטרקטיבית"- אם הסיבה היחידה שמונעת מהגולש לרכוש מכם את בריכות השחייה היא העלות, הרי שאתם מבטיחים לו בריכה המתאימה לכל כיס.
בריכה איכותית ומקצועית – כל אדם רוצה להשקיע את כספו במוצר איכותי ולא להניחו על קרן הצבי, כך שאם אתם מבטיחים איכות ומקצועיות, הרי שיש סיבה מספיק טובה ליצור איתכם קשר ולבחון את אמינות ההתחייבות במילים הכתובות.
שלב שלישי – בחירת המילים
לאחר שגיבשתם את כל המידע אודות העסק שלכם וניסחתם אותו לטקסט מסודר בהתאם לפסקאות המקובלות לאתר האינטרנט, כדי שהטקסט יהיה קריא ולא עמוס. זה הזמן לבחור את המילים.
למילים יש כוח רב על תת המודע של הקורא. לעיתים שיבוץ מילה שלילית או מילת ניגוד עלולה לקורא להבין מסר לא נכון ואפקט השיווק שלכם יורד לטמיון. בחרו כל מילה בקפידה והשקיעו מחשבה בבחירת המילים המעוררות רגשות ומחשבות והקפידו לבחור מילים שמייצרות תחושות חיוביות ולא שליליות.
ונחזור שוב אל הדוגמה של בריכות השחייה:
"בחברתנו בריכות איכותיות אבל גם זולות"
אבל היא מילת "שלילה" או ניגוד, ועל כן מי שקורא את השורה, יכול לטעות ולחשוב כי אתם אכן כותבים שהבריכות איכותיות אבל…. מה זאת אומרת אבל? למה אבל? הביטחון יורד בו ברגע, והקורא כבר שוכח את האיכות ועוד לפני שהוא קורא את המשך המשפט "גם זולות", הוא מבין שיש בעיה עם האיכות. נסחו את המשפט בצורה הבאה:
"בחברתנו בריכות איכותיות וזולות שכל לקוח יכול להרשות לעצמו". כך אין שום מקום לטעויות
שלב רביעי עריכה
לאחר שגיבשתם את הטקסט ובחרתם את המילים הנכונות, זה הזמן לבצע עריכה, לוודא כי הפיסוק במקום הנכון וכי אין טעויות כתיב או מילים שנשמטו בדרך וקדימה… להעלות את הטקסט ולהפיץ אותו בקרב לקוחותיכם הפוטנציאלים.