כתיבה שיווקית היא כתיבה המשווקת אותך
כתיבה מסוג שיווקי עולה יותר מכתיבה רגילה? איך יודעים שזוהי כתיבה שיווקית? ומה אם אני כותב כתבה רגילה ומשווק את המוצרים שלי בצורה אחרת כמו שנהגתי לעשות שנים? מאמר זה יענה לכם על כל השאלות ועוד. התחילו לקרוא..
כתיבה שיווקית- מהי?
כתיבה שיווקית היא כתיבה שנועדה לשווק מוצר, שירות או עסק מסוים. המטרה העיקרית של שיווק יצירתי זה היא לעניין את הקוראים בתועלות של המוצר או השירות ולהניע אותם לפעולה מסוימת. פעמים מדובר על פעולה של השארת פרטים לנציג החברה, קנייה בחנות הווירטואלית של אתר האינטרנט, פעולת קריאה של המבצעים החדשים ויצירת קשר טלפוני ועוד. יש מגוון פע
ולות להן ניתן לכוון. כתיבה מסוג שיווקי היא אינה אותה כתיבה אינפורמטיבית אותה אתם מכירים, שכן המטרה שלה שונה וגם העלות.
כותבים בצורה מעניינת
כתיבה שיווקית תמיד תהיה כתיבה מעניינת, בעברית קריאה וקלה וכזאת שתאפשר לקוראים להבין את התועלות הרבות של קניית המוצר או השכרת השירות. הכתיבה תהיה ממוקדת, מעניינת ומסקרנת. מלבד כל אותם מאפיינים של הכתיבה השיווקית חשוב לקחת בחשבון שכתיבה זו חייבת להיות כתיבה שתשאיר את הקורא באתר. נכון להיום המרחב הווירטואלי מאגד אתרי אינטרנט רבים ואם נוסיף לכך את העובדה שאנחנו חיים בעולם "אינסטנט", כלומר, עולם בו יש היצע כל כך גדול ורוב הגולשים מחליטים האם להישאר באתר תוך מספר שניות, נגיע למסקנה שרק כתיבה מסוג שיווקי וכתיבה יצירתית מעניינת יגרמו לגולש להישאר באתר ופעמים רבות אף תגרום לו להשאיר את הפרטים שלו, לרכוש מוצר זה או אחר ו/או לחזור לאתר ואף להמליץ עליו לחבריו.
התאמה של כתיבה
יש סוגים שונים של כתיבה שיווקית. יש כתיבה שמיועדת לאתרי אינטרנט, כתיבה שמיועדת למגזינים, כתבות תדמית שיווקיות על מוצר, חברה או שירות, כתיבה שמיועדת לדפי נחיתה והרשימה עוד ארוכה. אין נוסח קבוע לכתיבה מסוג זה, רק מטרה קבועה. למשוך כמה שיותר אנשים לקרוא את המלל ולהניע אותם לפעולה מכירתית. הדברים עליהם כן חשוב לשים לב בכל הקשור אל כתיבה למטרה שיווקית הם :
- אנשי מקצוע- תמיד יש לבחור חברה מקצועית בעלת מוניטין מוצלח שמעסיקה אנשי כתיבת תוכן שיווקי בעלי מוניטין שיבצעו עבורכם את העבודה בצורה הטובה ביותר.
- קהל היעד- חשוב לקבוע מראש מי יהיה קהל היעד ולכוון את התוכן הנכון לאותו קהל יעד שנקבע מראש. (יש אפשרות לקבוע כי התוכן השיווקי יותאם לקהל הרחב של הצרכנים הווירטואליים).
- הנעה- המטרה העיקרית של התוכן תהיה תמיד הנעה לפעולה. דבר שיבוא לידי ביטוי בהשארת פרטי התקשרות או קניית המוצר.
לסיכום, כתיבה שיווקית היא כתיבה שתשווק את העסק, המוצר או השירות אותו אתם מעוניינים לשווק. בחירה מוצלחת של כותב תוכן שיווקי, תבטיח לכם את התוצאה בה אתם מעוניינים.