כתיבה שיווקית – מדוע זקוקים לה?
רבים אינם יודעים מה ההבדל בין כתיבה שיווקית לבין סוגים אחרים של כתיבה ומבצעים בחירות מוטעות של תוכן באתר שלהם. מאמר זה יגולל בפניכם אודות סגנונות כתיבה שונים ויתמקד בכתיבה למטרת שיווק העסק, המוצרים והשירותים שלכם.
כתיבה שיווקית – מי צריך את זה
נכון לשנת 2014 יש מסה עצומה של אתרי אינטרנט בתחומים שונים ברשת. דבר זה מוביל לתחרות בעולם הווירטואלי וכל עסק מעוניין שהגולש ייכנס אל האתר שלו, יקנה מוצרים או שירותים או ישאיר את הפרטים שלו על מנת שנציג החברה יוכל לחזור אליו. כל אלו אפשריים בדרך כלל רק אם אתר האינטרנט מספיק מעניין, רלוונטי ומסקרן. שילוב של כל אלו יוביל לכך שהגולש יבקר באתר שלכם ויישאר בו מעל לחמש השניות הראשונות. כתיבה שיווקית היא כתיבה שמשלבת מידע והנעה לפעולה. כתיבה מסוג זה תשווק את המוצר, השירות או העסק שלכם באופן בו הגולשים יהיו מעוניינים במידע נוסף או יבצעו קנייה ישירה של המוצר או השירות.
כתיבה שיווקית- כללים ברורים?
הקלדת מחרוזת המילים 'כתיבה שיווקית' במנוע החיפוש של גוגל תחזיר תוצאות רבות של אתרים שמלמדים כיצד לכתוב בצורה שיווקית, כללים שונים של כותבי תוכן מקצועיים ומאמרים שעיקרם כיצד לכתוב בצורה השיווקית ביותר אודות המוצר או השירות של העסק. פעמים רבות מרוב מידע, אנשים אינם מוצאים את הידיים והרגליים ואינם יודעים באיזו חברה ובאיזה כותב תוכן מקצועי לבחור. כאן, אנו יכולים לעזור לכם:
- בעל מקצוע – כתיבה שיווקית תיעשה על ידי כותב תכנים מקצועי. כותב שמומחה גם בתחום כתיבה שיווקית.
- ניסיון – תמיד יש לבחור בכותב תכנים מקצועי ובעל ניסיון בסוג זה של כתיבה. כותבים שעיקר הרזומה שלהם נשען על כתיבת מאמרים המיועדים לקידום בלבד ו/או מאמרים אינפורמטיביים בלבד, אינם הכתובת הטובה ביותר לכתיבה שיווקית.
- דוגמאות והמלצות- כותבי תכנים בעלי ניסיון בתחום ישמחו להציג בפני לקוחות את עבודתם או המלצות של לקוחות אודות העבודה המוצלחת שלהם.
- מחירים- יש סוגים שונים של סגנונות כתיבה שיווקים. חלק מיועדים לרשת החברתית, אחרים לבלוגים. יש כאלו שמיועדים לפרסום באתר חדשותי או פורטל מסוים, דפי נחיתה, דפי אתר ועוד. טווח המחירים כאן הוא אמנם רחב אך אינו זול במיוחד. יש לדרוש מכותב התכנים הצעת מחיר מפורטת (כולל מע"מ) ובהתאם להגיע להחלטה ברורה.
כתיבה שיווקית- ובכל זאת כמה כללים..
- תועלות- מה זה מביא לי? כל אחד מעוניין לדעת מה היתרונות/תועלות של המוצר או השירות לגביו.
- כתיבה ברורה- כתיבה תמציתית, ישירה ובגובה העיניים. אף אחד אינו מעוניין לקרוא טקסט שנכתב ממרומו של האולימפוס, קרוב לוודאי שהדבר ייצור אנטגוניזם ויבריח את הלקוח וזאת במקום שישאיר את פרטיו.
- צורך- כותב תוכן שיווקי תמיד יאפיין את הצורך העיקרי של הגולש במוצר או בשירות לו הוא כותב טקסט שיווקי וידאג לשלב זאת בצורה חכמה בטקסט.