כתיבת מייל נכונה
עצרו לרגע ונסו לזכור כמה מיילים אתם מקבלים במהלך כל יום? 10? 15? 20 ואולי יותר? האם אתם מרגישים נוכחות של כתיבת מייל נכונה במיילים הללו? אחת האופציות השיווקיות היותר אפקטיביות, היא שליחת מייל לרשימת תפוצה מאושרת (שהרי אם תעבירו מיילים עליהם לא קיבלתם אישור שליחה, אתם חשופים לתביעות ולמיתוג שלילי -"ספאמרים"). בדיוק כפי שאתם מקבלים עשרות מיילים מחברות, ארגונים ועסקים שמנסים לשווק עצמם ולרכוש את תשומת ליבכם, כך לקוחותיכם מוצפים גם הם במיילים רבים (שאת רובם סביר להניח הם לא פותחים, כי הם חייבים לסנן את האינפורמציה אותה הם מקבלים). אז איך בכל זאת תצליחו לגרום ללקוח הפוטנציאלי שלכם לקרוא את המייל ולהניע אותו לפעולה? בואו ננסה.
לגרום ללקוח לקרוע את המעטפה
לקרוע מעטפה היא משימה מורכבת יותר מלהקליק על העכבר ולפתוח את המייל, ובכל זאת אנשים לא ממהרים לפתוח כל מייל אותו הם מקבלים, (חשש מוירוסים, שיווק אגרסיבי, חוסר עניין, חוסר זמן ועוד).
כדי שאתם לא תהפכו לעוד מייל שנשלח בהינף יד לסל המחזור או לספאם, בצעו כתיבת מייל נכונה ופרצו את כל המחסומים מהם חושש מקבל המייל.
בואו נתחיל לבנות קהילה באמצעות רשימת תפוצה….
מייל מורכב בעיקר מטקסט, אלא אם בחרתם להוסיף לו גם תמונה.
אם ניקח את 100% מהזמן אותו אתם משקיעים בכתיבת המייל, ניתן להגיד ש- 70% מהזמן יושקע בשורת הפתיחה headline)) ואילו ה- 30% הנותרים יושקעו בגוף הטקסט שישלח במייל.
אין זה משנה כמה טוב ומעניין כתבתם את גוף המייל, כל עוד לא תייצרו כותרת שתגרום לאדם לפתוח את המייל ולקרוא את תוכנו הרי שלא השגתם את המטרה.
אם ניקח את 100% מהזמן אותו אתם משקיעים בכתיבת המייל, ניתן להגיד ש- 70% מהזמן יושקע בשורת הפתיחה headline)) ואילו ה- 30% הנותרים יושקעו בגוף הטקסט שישלח במייל.
אין זה משנה כמה טוב ומעניין כתבתם את גוף המייל, כל עוד לא תייצרו כותרת שתגרום לאדם לפתוח את המייל ולקרוא את תוכנו הרי שלא השגתם את המטרה.
מערכת יחסים – חשוב לפתח מערכת יחסים עם האדם אליו שולחים את המייל. חשבו לרגע שקבלת מייל מחבר, האם תחשבו פעמיים לפני שאתם פותחים לקרוא מה הוא שלח לכם? סביר להניח שלא, ועל כן, אם תפתחו מערכת יחסים טובה לטווח ארוך, האופציה שיפתחו את המייל שלכם היא גבוהה.
עבדו עם ספקי דיוור מקצועיים – ישנן חברות דיוור רבות ומסודרות, אשר מפיצות את האימיילים בצורה מבוקרת. אל לכם להשתמש ב – GMAIL האישי שלכם, משום שמהר מאוד זה עלול להגיע לספאם ורבים לא יגיעו למייל אודותיו עמלתם רבות לא משנה כמה כתיבת מייל נכונה בצעתם.
כיצד לכתוב כותרת
- כותרת – עליכם לעמוד על 3 קריטריונים במהלך בניית ה headline- (כותרת).
הכותרת צריכה להיות: א– מסקרנת. ב– אינפורמטיבית. ג– בעלת השפעה רגשית. - בחירת מילים – על המילים להיות בעלות השפעה רגשית חזקה, אלו הן המילים אשר יצליחו לגרום לפתיחת המייל ועל כן בחרו במילים שאי אפשר להתעלם מהן.
- שורת נושא צריכה להכיל 8 מילים או פחות, כדי שלא תהיה שורה ארוכה מידי.
כיצד לכתוב את גוף המייל
- אורך המייל – אם הצלחתם לגרום לאנשים להיכנס אל תוכן המייל אותו שלחתם, עליכם לזכור שהם לא נכנסו למייל כדי לעבור סדנא מזורזת אלא להיפך, הם מרפרפים במייל ולא מתעמקים בו. על השורות להיות קצרות, וענייניות. תפקיד המייל הוא לא למכור מוצר, אלא למכור "הקלקה על קישור". לאחר הקלקה על הקישור, תוכלו להציף מידע רב יותר. כל שורה צריכה להכיל 4 מילים, משום שהגולש קורא את המילים הראשונות בכל משפט ולא ממשיך להתעמק בהמשך.
- צורניות – את המייל בנו בצורה של שורות קצרות וחלוקה לפסקאות. עבור כל 3 שורות בנו פיסקה וכאמור כל משפט יבנה מ- 4 מילים.
- כתבו בגובה עניים – את המייל אתם חייבים לכתוב בגובה העיניים. אתם יכולים ללא ספק להשתמש בסלנג, כל עוד אתם לא מגזימים ומקפידים על כתיבת מייל נכונה.
- שם פרטי – השתמשו בשמותיכם הפרטיים ואל תציבו את שם העסק כשולח, משום שכך אתם מאבדים את הקשר לשיח חברי עם לקוחותיכם, אלא אם אתם בנק הפועלים או מוסד רשמי אחר.
שליחה בהצלחה