אחד הפרמטרים המהותיים לביצוע קידום אורגני במנועי החיפוש, הוא כתיבת תוכן לאתרים. אין ספק כי ללא תוכן איכותי ובעל ערך מוסף, עבודת הקידום תבוצע שלא כראוי ולא במקצועיות הנדרשת. השאלה הנשאלת היא מהו תוכן איכותי ומדוע נכון להשקיע משאבים רבים בכתיבתו.
על קצה המזלג ניתן לומר כי תוכן איכותי הוא תוכן המאפשר לגולש ליהנות מתכנים חדשים ומפרים, המעניקים לו מידע אודות מוצר או שרות. על התוכן להכתב בהתאם לכללי התחביר הנכונים ולהיות קוהרנטי ובהיר ללא תוספות לא רלוונטיות. הגולש הממוצע נחשף במהלך השיטוט ברשת למידע רב (הן על ידי תכנים, תמונות וסרטוני וידיאו), ובכדי ללכוד את תשומת ליבו ולבדל את אתרכם, עליכם להעניק לו ערך מוסף, אחרת הוא ידלג על אתרכם וימשיך לאתר הבא בתור.
חשיבות תוכן איכותי לגולש באתר
תוכן איכותי מאפשר לגולש לסמוך עליכם. ככל שהתוכן יתחשב יותר בצרכיו של הגולש ופחות בניסיון למכור לו, כך הגולש ירגיש שהוא שם את כספו במקום הדואג לו ולא מעוניין רק בכספו. בואו ניקח לדוגמא את המשפט הבא אותו קורא הגולש באתר למכירת אביזרים לניידים: "רק היום אוזניות לאייפון במחיר חסר תקדים – הכנסו וקנו" ומאידך באתר מתחרה קורא הגולש את המשפט הבא "אוזניות איכותיות בעלות שליטה מלאה על עוצמת השמע המאפשרת שמירה עור התוף במחיר אטרקטיבי". המשפט בעל אותה המטרה (למכור אוזניות) אך כתוב באופן וניסוח שיווקי שונה. במשפט הראשון סביר כי הגולש הממוצע ירגיש שהעסק מעוניין למכור לו אוזניות נקודה ואילו במשפט השני ירגיש הגולש כי מעבר לרצון של בעל העסק למכור לו אוזניות, הוא דאג להעניק לו מידע נוסף, המאפשר לו לשמור על בריאותו. ככל שהתוכן הכתוב מעניק מידע נרחב יותר, כך יצליח הגולש לקבל החלטה מושכלת יותר. חשוב להבין כי הגולש הממוצע אינו תמים והוא מבין כי כל עסק רוצה למכור, אך יהיה לו נוח יותר להוציא את כספו במקום הדואג להעניק לו מידע נוסף. כתיבת תוכן לאתרים ולעסקים מגדילה את סיכויי המכירה לעיתים בצורה משמעותית.
החשיבות שגוגל נותן לתוכן איכותי באתרים
מנוע חיפוש גוגל אוהב תוכן איכותי. הוא מחפש אתרים המשקיעים בלקוחותיהם (בגולשים) ומספקים להם ערך מוסף. הגולש הממוצע אוהב לדעת וללמוד דברים חדשים ועל כן הוא מחפש מידע. ככל שבעל העסק מעניק לגולש מידע נרחב יותר ובצורה טובה ונכונה, כך הגולש יתמקד ויפנה זמן לתוכן. גוגל מזהה כי באתר ספציפי גולשים נשארים זמן רב מהממוצע לקריאת התוכן ומסיקים מכך כי התוכן איכותי וכפועל יוצא הם מקדמים את האתר.
הדגשים שיש לשים בכתיבת תוכן איכותי לאתר
במהלך כתיבת תוכן איכותי לאתרכם עליכם לשים לב לדגשים הבאים ולא לפסוח על אף אחד מהם:
- הקפידו להעניק לגולש מידע חדש
- כתבו כי אתם רוצים "לפנק" את הלקוח ולא כי אתם חייבים את זה לגוגל ולקידומכם
- כתבו בעברית תקנית והקפידו לפסק כדי לאפשר לגולש קריאה רציפה ומהנה
- חלקו את הטקסט לפסקאות כדי להקל בעומס המידע
- אל תאריכו במידע לא רלוונטי ואל תחפשו להוסיף מילים רק כדי שהטקסט יהיה ארוך
- אל תקצרו את הטקסט ותשאירו גולשים רעבים למידע נוסף
- כתבו לקהל היעד בשפה אותה הוא מבין
- אל תהיו שיווקיים מדי ושקופים בשיווק לקוח אוהב להחליט בעצמו אם הוא קונה או לא אל תנסו להכריח אותו
לסיכום – כתיבת תוכן לעסקים ואתרים עתידה לקדם אתכם בתוצאות החיפוש ולהרחיב את קהל לקוחותיכם לעיתים באופן משמעותי.