כתיבת תוכן חובבנית
אחת מהשאלות השכיחות ביותר, בה נתקלים בוני האתרים וכל העוסקים בתחום כתיבת תוכן עבור אתרים היא, האם אני יכול לכתוב את התוכן עבור האתר שלי?!
מקומה של השאלה הזו הוא גדול ומכובד שכן, מרבית האנשים אשר זה עתה הקימו אתר בפעם הראשונה לעסק שלהם, נמצאים בעיצומו של "מסע קניות" מטורף וההוצאות גדלות וגדלות. על כן, לגיטימיות השאלה קיימת ולכן, במאמר זה נענה על השאלה הזו באופן הכי פשוט אך הכי מפורט שניתן. הנקודות אשר יועלו כאן יורכבו מבחינה מקצועית וגם מתוך נקודת מבט של גולש ממוצע אשר הגיע לאתר בעל תוכן מקצועי ושיווקי אל מול אתר בעל תוכן לא מקצועי.
כתיבת תוכן
- תשובה מבחינה מקצועית: לא.
תוכן אשר מוצב באתר צריך להיכתב בהתאם לכללי הכתיבה, עליו להיות מותאם למנועי החיפוש, חייב להיות כתוב באופן מקצועי הן מבחינת דקדוק והן מבחינת ניסוח. יחד עם זאת, אין זה אומר שרק כותבי תוכן מקצועיים יכולים לבצע כתיבת תוכן טובה עבור אתרים. עולם וסודות הכתיבה אינו שמור מכל משמר, בעזרת זמן ורצון ללמוד, יוכל כל אחד לרכוש מיומנות כתיבה ולהפוך להיות כותב מדופלם. הבעיה מתחילה כאשר פערי הידע גדולים והתוכן מוזנח בשל שיקולים כלכליים. ההשלכות של תוכן שאינו מקצועי הן גדולות ולרוב כל בעל אתר, ימצא את עצמו מחפש כותבי תוכן לאחר שיבין כי החיסכון בתוכן בתחילת הדרך, עלה ביוקר.
- תשובה מבחינת יכולת קידום האתר: לא.
בבוא מקדם האתרים לבצע את תפקידו ולקדם את האתר במעלה תוצאות החיפוש בגוגל, תבוצע סריקה של האתר. בין יתר הפרמטרים יבדוק מקדם האתרים האם ניתן להיעזר בתוכן עבור הקידום ושתילת ביטויי מפתח בתוכן. כמו כן, ינקטו פעולות רבות טרם הקידום ואחת מהן תהייה כתיבתו של תוכן שיווקי מקצועי או הזמנה מחברת המספקת שירותי תוכן מקצועיים. עבור המקדם, ההכרח בתוכן איכותי קיים וגבוה, על כן עתיד בעל האתר למצוא עצמו באותו מעגל קסמים בה החיסכון ההתחלתי בתוכן,עלה ביוקר. אחת מפעולות קידום האתרים היא כתיבה והפצה של "מאמרי קידום" המסוגלים לקדם ביטוי או מילת מפתח. כך או כך, במהלך קידום האתר יהיה הכרח בתוכן מקצועי בלבד.
- תשובה מבחינת הגולש הממוצע: לא.
אם נהייה כנים, הסיבה לבניית אתר היא לקוחות נוספים. על כן, כאשר ינחת לקוח פוטנציאלי באתר בו התוכן אינו כתוב בצורה מקצועית או שיווקית, הרי עתיד הוא לדלג הלאה אל אתר המתחרים אשר כן השקיעו בתוכן שיווקי והצליחו ללכוד את הלקוחות בעזרת המצג המקצועי המלא אותו העניקה כתיבת תוכן מקצועית וכמובן הטקסט השיווקי המושך ומניע לפעולה. לא בכדי ענקית מנועי החיפוש גוגל טוענת ואומרת כי התוכן הוא עבור הגולשים ויש לספק ערך מוסף בעזרת התוכן.
לסיכום
כתיבת תוכן מקצועית היא ללא ספק, חשובה לכל אתר ולכל עסק באשר הוא. ימי כתיבה של תוכן רק כדי למלא עמוד באתר, הגיעו לקיצם וכיום, אתר בעל תוכן שאינו מקצועי ימצא את עצמו מפסיד לקוחות למתחרים אשר השכילו להשקיע בכתיבת תוכן. חשוב לציין, כי ההשקעה בתוכן אינה גבוהה יחסית אל מול עלות בניית האתר, פרסום האתר או קידום האתר.