האינטרנט חובק מספר סוגי כתיבה "המקובלים" עליו ואכן מצליחים להשיג את המטרה. בין סוגי הכתיבה השכיחים ביותר נמצא את:
- כתיבה שיווקית – זהו אחד משני סוגי הכתיבה השכיחים ביותר ומטרתו היא להניע את הגולש לפעולה ולגרום לו לקנות דווקא אצלך. מחירי כתיבה שיווקית משתנים אך בהחלט הם אינם הנמוכים מבין החבורה וניתן להשיגם בטווחי המחירים שבין 150-270 ש"ח.
- כתיבת תוכן לאתרים – כאן הכוונה לכתיבת עמודי האתר כגון עמוד אודות, עמוד הבית ועוד. על הכתיבה להתאים למסר האתר, לגולש הממוצע, לכללי הכתיב וכמובן למנועי החיפוש כאשר בראשם נמצא עת Google. מחירי כתיבת התוכן לאתרים נעים סביב 200 ש"ח לעמוד כאשר נדובר על כתיבה מקצועית ואיכותית.
- כתיבה לקידום האתר – אומנם זהו סוג כתיבה המתחיל להעלם מהעולם אך עוד רחוק היום. כתיבה לקידום משמעה כתיבת מאמרי קידום החוזרים על מילת המפתח באחוזים המתאימים וכאלו שלא יחשבו כצפיפות מילות מפתח. על מאמרי הקידום להיות הגיונים ולהעניק לקורא ערך מוסף. עלויות כתיבת מאמרי קידום היא הנמוכה מבין כולם ונעה סביב כמה עשרות שקלים למאמר בלבד.
- כתיבה מקצועית – הדרך הטובה לתאר סוג כתיבה זה הוא בעצם לתת דוגמאות, ולכן: כתיבת מאמר מקצועי המתאר תהליך, מוצר, שרות ועוד, למשל מאמר מקצועי המתאר כיצד מתבצע תהליך תכנון הקמת במה או מאמר מקצועי המדבר באופן נרחב ומקיף על נושא מסוים. מחירי כתיבה מקצועית הםא הגבוהים ביותר שכן על הכותב להתמקצע באופן מושלם בנושא עליו יש לכתוב.
- כתיבה טכנית – גם כאן הדרך הטובה היא להסביר היא באמצעות דוגמא: כתיבת מפרט מוצר, מפרט שרות, מפרט תוכנה ועוד. מחירי כתיבה טכנית משתנים ונעים סביב כמה עשרות שקלים סביב מאמר.
- כתיבה חופשית – סוג כתיבה בו כותב בעל האתר או מי מטעמו את מה שעולה על רוחו ועל ידו, ללא כל כללים אלא בדרך חופשית לחלוטין. בכתיבה מסוג זה אין צורך שרותי כתיבת תכנים כך שעלויות אינן רלוונטיות.
מחירי כתיבה שיווקית
הרשו לנו להתרכז בסוג הכתיבה הנפוץ ביותר ולהסביר את מקור התמחור שלו. בשנים האחרונות, בהתמקד בשלוש שנים האחרונות, החלה חברת גוגל משחררת עדכונים אשר חותרים אל עבר חשיבות איכות התכנים באתרים. למעשה, גוגל אומרים ומעידים קבל עם ועדה, כי אתר שיהיה בו תוכן איכותי, יזכה לקידום. זאת, אל מול אתר בו התוכן אינו איכותי או מועתק, אשר לא רק שלא יזכה לקידום אלא בדיוק להיפך. כתיבה שיווקית היא בעצם הדרך של כל אתר ללכוד את עין הלקוח ולהסב את תשומת ליבו. כתיבה שיווקית נכונה תניע את הגולש הפוטנציאלי ותהפכו במצב האופטימלי, ללקוח.
באשר למחירים, כפי שציינו לעיל, עלויות כתיבה שיווקית נעות בין 150 ש"ח ועד כמעט כפול. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהתוכן הוא זה שיבדל אותך מהאחרים והוא זה שיעזור לך לקדם ולהגדיל את מעגל הלקוחות שלך. מרבית הלקוחות שלנו, לא מבינים מדוע העלויות הן כאלו ואז אנו שואלים אותם את שתי השאלות הבאות:
- "כמה שילמתם בעבור האתר?
- האם אתם רוצים שההשקעה הזו תרד לטמיון כי בחרתם שלא להשקיע בתוכן איכותי שיווקי?".
אם תעצרו רגע ותחשבו על ההשקעה שלכם באתר אשר אינה פחותה מכמה אלפי שקלים, האם תוכן שהוא הישרות האחרונה והחשובה ביותר, היא זו בה אין אתם אמורים להשקיע?..