מאמר זה יעזור לכם להבין מהו שירות קופירייטינג, מיהו אותו קופירייטר שיכול להועיל לעסק שלכם ומדוע חברות גדולות כקטנות מוכנות לשלם כל כך הרבה כסף עבור שירות כתיבת תוכן לאתרים על ידי רעיונאי. הבה נתחיל..
קופירייטר – כרטיס ביקור
הפירוש של המילה הלועזית copywriter בעברית הוא רעיונאי. מדובר על אדם שכותב בצורה יצירתית למטרה שיווקית או תדמיתית. ברוב הפעמים מדובר על אדם המצליח ליצור תשתית רעיונית לקונספט מילולי באתר שלכם או בדף הנחיתה שלכם. איש מקצוע זה משתלב בדרך עם אנשי צוות נוספים במשרד פרסום ופעמים רבות שוכרים את שירותיו לכתיבת הכותרות בדפי נחיתה, כותרות בדפי אתר אינטרנט, ברושורים פרסומיים, תכנים שיווקיים בסגנון יצירתי, סלוגנים לחברות ועוד. קופירייטר אחראי על כל הקשור אל כתיבת החומר הפרסומי של החברה.
כתיבת תוכן לאתרים
בשנים האחרונות ניתן לראות שעסקים רבים משווקים שירותי כתיבה תוכן לאתרים על ידי קופירייטר. המטרה היא להציע שירות כתיבת תוכן שיווקי לאתרים עבור בעלי עסקים שאינם מעוניינים לשכור את שירותיו של משרד ענק שמשווק שירותי קופי פרסומיים. אופציה זו מאפשרת את השילוב האידיאלי של כתיבת תוכן לאתרים בצורה שיווקית ויצירתית לצד מחיר הגון. רעיונאי הוא זה שהופך את החלק המילולי של האתר לאטרקטיבי עבור הגולש. נכון להיום כל אדם המטייל במחוזות העולם הווירטואלי, יכול להעיד על כך שיש אינספור אתרי אינטרנט שמתחרים אחד בשני ורמת הסבלנות של הגולשים מוגבלת ביותר. על מנת שגולש יעדיף אתר אחד על פני השני או לחילופין יבחר להיכנס אל אתר אינטרנט אחד ולא אל אחר שמציע מוצרים דומים, האתר חייב לסקרן ולהרשים וכאן נכנס לפעולה הקופירייטר שאחראי על יצירת כותרות מזמינות ומסקרנות, כותרות יצירתיות ומלל שיגרום ללקוח להמשיך לקרוא את הטקסט וזאת על מנת לגלות מה עומד מאחורי המילים.
קופירייטר איכותי
קופירייטר איכותי יש לבחור בקפידה וזאת בהתאם לסוג הקופי בו אתם מעוניינים, לניסיון שלו ולתקציב אותו אתם מייעדים לשירות זה. בנוסף, חשוב לדעת את הדברים הבאים:
- הכנה מקדימה- רעיונאי תמיד יבצע עבודת מחקר מקדימה וילמד את כל הקשור אל העסק ולאתר בו הוא עתיד להזין תוכן איכותי לרבות המטרה העיקרית של האתר, קהל היעד אליו הוא פונה ועוד.
- הנעה לפעולה- תפקידו של רעיונאי בין היתר הוא להניע אנשים לפעולה, אך הפעולה צריכה להיות מוגדרת (השארת פרטים לקבלת קופונים למבצע, לחיצה על קישור שיוביל לאתר הלקוח, לחיצה על באנר כדי להגיע על עמוד מכירת המוצר בהנחה ועוד).
- עניין- כתיבת תוכן לאתרים בצורה שתסחוף אחריה את הגולשים תהיה כתיבה ממוקדת, כתובה ברהיטות ומניעה לפעולה. התוכן תמיד יכלול את התועלות של המוצר או השירות.
לסיכום, זוהי רק התחלת התיאור של רעיונאי בעל ניסיון רב בכתיבת תוכן לאתרים. מעוניינים בשירותי קופי, צרו איתנו קשר ואנו נשמח לעזור לכם להפוך את האתר שלכם ל – 'מוקד עלייה לרגל' של גולשים רבים.