כתיבת תוכן לאתרים | כתיבת ויקיפדיה

תוכן שיווקי

מי זכאי לערך בויקיפדיה ?

מי זכאי לערך בויקיפדיה ?

מי זכאי לערך בויקיפדיה ?

ויקיפדיה, אנציקלופדיית האינטרנט החופשית, היא ללא ספק הבמה המרכזית ברשת לצרכי הנגשת מידע לקהל הגולשים הרחב במגוון רחב של תחומים ונושאים, כאשר הנגשת המידע נעשית באמצעות ערכים שונים אותם ניתן לכתוב ולערוך בכל רגע נתון. אחת מהסיבות המרכזיות ההופכות את ערכי ויקיפדיה למוצר תוכן מבוקש בקרב בעלי חברות, בעלי מקצועות חופשיים, אישים מוכרים וכדומה, היא העובדה שמנוע החיפוש של גוגל "תופס" את ויקיפדיה כאתר בר סמכא ולכן הוא מעניק לערכי ויקיפדיה השונים מקום גבוה בדירוג תוצאות החיפוש של מילים הקשורות לערך כזה או אחר. בנקודה זו, עולה השאלה: מי זכאי לקבלת ערך בויקיפדיה ובעמוד שלפניכם נרחיב בנושא ונבהיר לכם את התשובה.

מספר מילים על ויקיפדיה בעברית

ויקיפדיה העברית היא הגרסה העברית של ויקיפדיה, אשר הושקה ב-8 ביולי 2003. נכון להיום, קיימים קרוב ל-350 אלף ערכים בעברית בויקיפדיה, כאשר מספר העורכים הפעילים נכון להיום עומד על קרוב ל-3,400 איש. על אף דירוגה של ויקיפדיה בעברית במקום ה-37 בעולם במספר הערכים, היקף העריכות בממוצע לכל ערך הוא גבוה באופן משמעותי והוא מגיע ליותר מ-37 מיליון עריכות.

חשוב לדעת: לכל אדם יש את האפשרות והזכות להציע ערכים שונים לויקיפדיה ואף לערוך ערכים קיימים, כאשר כל ערך ו/או כל שינוי ועדכון של ערך קיים, כפוף לביקורת הגולשים ועורכי ויקיפדיה הפעילים, הרשאים אף לחסום ערכים מסוימים בפני עריכת שינויים נוספים.

אם כך, מי זכאי לערך?

על מנת להעניק לכם תשובה מלאה ומספקת לשאלה המרכזית של מאמר זה, נפתח ונציין שוויקיפדיה היא בראש ובראשונה אנציקלופדיית מידע לכל דבר ועניין וככזאת, כל ערך המיועד לוויקיפדיה, חייב להיות בעל חשיבות אנציקלופדית המבוססת בין היתר על עובדות, נתונים, אסמכתאות וכדומה, כאשר הערך עצמו צריך להיות כתוב וערוך בצורה תקינה ובהתאם למבנה הנדרש של הערכים השונים בוויקיפדיה. כמו כן, הערך חייב להיות מובן לכל אדם ולהכליל בתוכו את כל המידע הרלוונטי על נושא הערך עצמו ובכך לספק תשובות לכל אותן שאלות העשויות להעסיק את קהל הגולשים המתעניינים בנושא הערך.

עוד לפני שנעסוק בשאלה מי זכאי לערך בוויקיפדיה, נציין שכלל הערכים הנכללים בויקיפדיה בעברית או בכל שפה אחרת, נועדו בעיקר לצרכי הנגשת מידע תוך התבססות על עובדות ונתונים אותם ניתן להציג בפני ציבור הגולשים באמצעות קישורים שונים מתוך הערך עצמו.

כתיבה ועריכה של ערך בויקיפדיה יכולה להיעשות בין היתר לחברות מסחריות, למוצרים מסחריים מסוימים, לאישים מוכרים ומפורסמים בכל תחומי החיים (לרבות סלב וכוכבי רשת), לבעלי מקצועות חופשיים לממציאים בתחומים שונים ולמעשה לכל גוף או אדם שהערך שלהם הוא בעל חשיבות אנציקלופדית.

לפיכך, על מנת לבחון את נושא הערך עליו אתם רוצים לכתוב ואותו אתם רוצים להעלאות לוויקיפדיה, יש לבחון תחילה את חשיבות נושא הערך. במקביל, על מנת לעמוד בכל הסטנדרטים של וויקיפדיה, תדרשו לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:

  • האם מדובר בנושא בעל חשיבות לציבור הגולשים הרחב ובעל ערך לידע של הציבור הרחב
  • האם קיים נושא מסוים לגבי האדם המסוים עליו אתם רוצים להעלאות את הערך שלגביו תוכלו להרחיב ולהפוך אותו לנושא העיקרי של הערך (לדוגמא: המצאה הרשומה על שמו של אותו אדם, סיפור גבורה של אותם אדם, פעילות התנדבותית ענפה אותה הוא מקיים וכדומה).
  • האם עומדת באפשרותכם היכולת להסתמך על מקורות חיצוניים ברשת לצורך כתיבת הערך (סיקור תקשורתי באתרים מהימנים וכדומה)

שימו לב – רף החשיבות הוא אחד מאבני היסוד של וויקיפדיה ולכן אם נושא הערך שלכם אינו בעל חשיבות בהצגתו כמידע לקהל הגולשים, קרוב לוודאי שלא תינתן לכם האפשרות להוסיף את הערך.

איזה ערכים הם בעלי ערך לגולשים?

קהילת העורכים של וויקיפדיה בעברית או בכל שפה אחרת, היא זו שלמעשה קובעת איזה ערך ראוי שיופיע בוויקיפדיה ואיזה לא. מעבר לקריטריונים הבסיסיים הקשורים לאופן כתיבת הערך, על מנת להבטיח שהערך אותו אתם רוצים לפרסם אכן יופיע בוויקיפדיה, קיימת חשיבות רבה לכך שהערך יגלם בתוכו ערך מוסף לציבור הגולשים, בין אם זה במידע חדש המאיר זווית אחרת על המוצר, השירות, החברה, האישיות שעליה אתם מעוניינים לכתב את הערך ובין אם מדובר אומנם בנושא משני אך בעל חשיבות שהופך למעשה לנושא הערך המרכזי.

כך או אחרת, חשוב לציין שערכים שאינם מאוזנים ואובייקטיבים דינם להידחות על ידי קהילת העורכים של וויקיפדיה. לפיכך, קיימת חשיבות רבה להימנעות מוחלטת מכתיבת הערך כמידע תדמיתי, שיווקי ויחצ"ני ולהתייחס אל נושא הערך כנושא בעלת חשיבות אנציקלופדית המבוסס על עובדות הניתנות לאימות באמצעות אמסכתאות שונות הבאות לידי ביטוי בהפניית קישורים מתוך הערך עצמו.

למה לי ערך בוויקיפדיה בכלל?

קצב הגידול של מספר הערכים בוויקיפדיה העברית במהלך השנים האחרונות, מעיד יותר מכל דבר אחר על כך שיותר ויותר אנשים מבינים את הצורך בהעלאת ערך מטעמם, כאשר בין הסיבות המרכזיות לכך תוכלו למצוא:

  • תרומה חשובה בתחום ה-SEO – ויקיפדיה הוא אחד מעשרת האתרים הפופולאריים ביותר בעולם, לכן, מנוע החיפוש של גוגל רואה בוויקיפדיה אתר בעל סמכות גבוהה. לפיכך, הופעת ערך בויקיפדיה נחשב למוצר SEO מבוקש מאוד ורבים מהאנשים העוסקים בתעשיית קידום האתרים שואפים לשלב ערך בויקיפדיה של אחד/אחת מהלקוחות שלהם.
  • ניהול מוניטין ברשת – הופעת ערך בוויקיפדיה תורמת רבות לא רק לנושא הקידום האורגני בגוגל אלא גם לעניין ניהול המוניטין ברשת. כאשר אדם/גוף מסוים מופיע כערך בוויקיפדיה, הדבר נתפס בקרב הציבור הרחב כבעל חשיבות אנציקלופדית והדבר תורם רבות לצרכי מיתוג וכדומה.
  • הגברת הנוכחת ברשת – כאחד מהאתרים הפופולאריים ביותר בישראל ובעולם, וויקיפדיה נהנית ממספר גדול של כניסות מדי יום, דבר העשוי להגביר בצורה משמעותית את הנוכחות הדיגיטלית של אותו אדם/גף שמטעמו נכתב הערך.
  • וזאת לצד יתרונות נוספים הבאים לידי ביטוי מצעם הופעת ערך על שמכם בוויקיפדיה, כאשר להופעת ערך בוויקיפדיה ישנה חשיבות רבה בקרב הציבור הרחב וציבור גולשי הרשת בפרט.

 

ייעוץ מקצועי לבחינת זכאות לערך בויקיפדיה

אם גם אתם רוצים להבטיח את מקומכם כערך בעל חשיבות בוויקיפדיה, אנו ממליצים לכם לבחון את סיכויי הופעת הערך באמצעות אנשי מקצוע עוד בטרם ההתעסקות בכתיבת הערך. כיום, תוכלו ליהנות משירותי ייעוץ, הכוונה וכתיבה של ערכים בתשלום ולבחון מראש את סיכויי פרסום הערך ו/או דחייתו ובתוך כך לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם.

כמו כן, שירותי הייעוץ המקדים על ידי אנשי מקצוע העוסקים ומתמחים בכתיבת ערכים לוויקיפדיה, תאפשר לכם לבחון את נושאי הערך עצמו. לדוגמא: במקרים לא מבוטלים, נושא משני בחייכם האישיים/העסקיים וכו', עשוי להפוך לנושא בעל ערך וחשיבות לכתיבת ערך בוויקיפדיה ובאמצעותו להכליל ערך מטעמכם בוויקיפדיה.

רוצים לדעת אם אתם ראויים להופעה כ-ערך בוויקיפדיה? מעוניינים בשירותי ייעוץ, הכוונה וכתיבה מקצועית בוויקיפדיה? אנחנו כאן בשבילכם עם כל הידע, הניסיון והמקצועיות שלנו בתחום כבר למעלה מ-20 שנה. אנו מזמינים גם אתכם ליצור איתנו קשר וביחד ניצור ערך בעל חשיבות לציבור הגולשים הרחב.

ויקיפדיה הפכה להיות תנ"ך

יש המון דרכים להתפרסם או להצליח לקבל נוכחות דיגיטלית טובה יותר. אחת מהדרכים הפופולאריות כיום היא להופיע בויקיפדיה. מדובר במיזם שהצליח כנראה יותר מהמצופה של מקימיו וכיום הפך להיות האתר החזק ביותר, עד רמה שכדי לקבל ויזת אמן, ערך ויקיפדיה יעזור. לצד כל היכולות והיוקרה של ויקיפדיה, האם כל אחד יכול להתקבל? האם זה באמת כזה קל וכל אחד יכול לערוך ערך ויקיפדיה? בואו לגלות…

סודות ויקיפדיה

התשובה לשתי השאלות לעיל היא פשוט לא. זה לא קל להתקבל ולא כל אחד יכול בקלות להיות עורך ויקיפדיה. כדי להיות קצת יותר פרודקטיביים, בואו נשיב על שתי השאלות האלו בנפרד. 

האם זה קל להתקבל לויקיפדיה – כתיבת ערך בויקיפדיה צריכה להיעשות בצורה מדוייקת אך כל הדיוק שבעולם לא יעזור באם אותו נושא ערך אינו עובר את רף החשיבות. רף החשיבות מורכב ממספר פרמטרים ועבור כל אדם או נושא, יש הבדלים. על מנת לעבור את רף החשיבות חשוב מאוד להיות בעל ערך וזה אומר, להבין האם אכן נושא הערך הוא מידע בעל חשיבות עבור אחד האדם. כמובן שזה לא קשה פשוט וכל קריטריונים אבל באופן הכללי, זה הדבר החשוב ביותר. כמו כן, חשוב שיהיו מקורות שאכן יאמתו את החשיבות הזו ואת הפרטים, למשל: אם מדובר בסופר, חשוב "להוכיח" שאכן הוא כתב ספרים ולא בהוצאות עצמאיות או אם מדובר בחברה מסחרית אז שהיא אכן חברה שחשוב שהציבור יכיר. 

האם כל אחד יכול להיות עורך בויקיפדיה – באופן טכני כל אחד יכול להקים משתמש ולהיות עורך. בדומה לכל אחד יכול לפתוח חשבון מסחר, האם הוא סוחר? האם הוא יכיר את רזי המקצוע ברגע? לא. אבל עם התמדה ולמידה, בהחלט כן. כדי להצליח לערוך ערכים בויקיפדיה, חשוב לקרוא, ללמוד, להתנסות וללמוד. זה לא יקרה ביום ולא בחודש אבל זה יכול לקרות אם באמת תרצו. רבים מלקוחותינו, ניסו את מזלם והעלו ערך שנמחק או נדחה ואנו ניסינו לעזור אך אנחנו תמיד אומרים שכל אחד יכול לכתוב ערך בויקיפדיה אם ירצה מאוד. 

כתיבת ערך בויקיפדיה

כתיבת ערך בויקיפדיה היא כאמור לא תורה מסיני. חשוב לוודא שהערך אכן עובר את רף החשיבות ורק לאחר מכן להתחיל לפעול ולחתור לכתיבת ערך בויקיפדיה. קראו ערכים אחרים, רכזו את כל המידע, אתרו את כל הקישורים (המקורות החיצוניים) הנדרשים והתחילו לעבור על הטיוטה. הקהילה בויקיפדיה תשמח לעזור במידה והערך אכן עובר את רף החשיבות וגם להסביר במידה ולא.

במידה ואתם רוצים לכתובת ערך בויקיפדיה ואתם זקוקים לעצה או עזרה במלאכת הכתיבה, אנחנו נשמח לעזור. 

טיפים ליצירת תוכן מקורי ומעניין

אנו חיים בתקופה בה התחרות על תשומת ליבו של הגולש היא גדולה במיוחד. לא משנה באיזה תחום אתר האינטרנט שלכם עוסק, סביר להניח שיש עוד עשרות אתרים נוספים אשר עוסקים באותו הנושא. החדשות הטובות הן, שקיימת דרך לבדל את עצמכם מהמתחרים, לייחד את האתר שלכם ולגרום לגולשים גם להגיע אל האתר שלכם וגם להישאר לגלוש בו. הדרך המדוברת, תבוא לידי ביטוי בדאגה לתוכן מקורי ומעניין. כתיבת תוכן לאתר, היא אמנות לכל דבר ועניין – מצד אחד היא אמורה להשיג את המטרות שלה ומצד שני היא אמורה גם להיות ייחודית ולמשוך את הגולשים להמשיך ולקרוא אותו.

בכדי ליצור תוכן מעניין ואיכותי, חשוב להקפיד בשלב הראשון, על גיוון בתכנים. תוכן מגוון יכלול בין היתר: מדריכים, טיפים וסוגים נוספים של מאמרים שהינם בעלי ערך. חשוב לזכור י תוכן מעניין ובעל ערך מוסף עבור הגולשים, הוא גם תוכן אשר ימשוך אותם לקרוא אותו, להפנים אותו וליישם אותו. כמובן שקיימת חשיבות להקפיד שגם המסר השיווקי וגם משפטי ההנעה לפעולה, אשר מהווים בדרך כלל חלק בלתי נפרד מהתכנים באתר, יועברו בתכנים בצורה כיפית וקלילה וישיגו את המטרה שלהם. כמובן, שחשוב לשלב במאמרים, תמונות איכותיות אשר הינן בעלות קשר ישיר לתוכן של אותה הכתבה.

כתיבת תוכן לאתר – בחירת כותבי התוכן

המפתח לכתיבת תוכן איכותי, מעניין ואיכותי, טמון בבחירת כותבי התוכן. כותב תוכן מנוסה ומקצועי, אשר יודע איך לגשת לכתיבה גם מההיבט הטכני, גם להעביר בצורה נכונה את המסר השיווקי וגם איך לייצר תכנים מעניינים, מקוריים, מיוחדים ואולי גם משעשעים. הדרך הטובה ביותר להתרשם מהיכולות של חברת תוכן או של כותב תוכן, היא לבקש לראות דוגמאות כתיבה – כאשר הדוגמאות יאפשרו לקבל את התמונה מלאה, לגבי סגנון הכתיבה, לגבי כישורי הכתיבה והתבסס על המידע הזה, ניתן לגבש את ההחלטה האם אותו כותב תוכן יהיה זה שיהיה אחראי על כתיבת תוכן לאתר שלכם.

כתיבת תוכן לאתר מהווה כגורם בעל השפעה רבה על איכות האתר, טיבו ועל יכולת השגת המטרות לשמן הוקם – שברוב המקרים, הכוונה תהיה למשוך מספר גבוה של גולשים, אשר יישארו לגלוש באתר לאורך זמן וישובו לפקוד אותו גם בעתיד. מהסיבה הזאת, חשוב מאוד לשים את הדגש הראוי על הנושא הזה ולעשות שימוש בכל הכלים אשר יבטיחו שתוכן האתר שלכם יהיה איכותי, מעניין ומקורי.

מוגן: תמונות

התוכן המבוקש מוגן בסיסמה. כדי לצפות בו, יש להזין אותה כאן:

התחלת צ'אט
תודו שזה כזה נוח בוואטסאפ... ועכשיו, כיצד אני יכולה לעזור?
דילוג לתוכן