כפי שאנו יכולים לזהות, תוכן שיווקי איכותי הוא המבנה המרכזי של תחום ה- SEO, וזאת על מנת להשיג נוכחות ברשת. כולנו משתפים תוכן בפלטפורמות רבות, בין היתר במדיה החברתית, בלוגים אתרים ועוד, כל עוד התוכן אותו אנו מפרסמים איכותי ובעל ערכים אינפורמטיביים, אנו יכולים לרכוש לעצמנו את הזכות ליצור שיתופים עם גולשים נוספים, דהיינו ליצור חשיפה ויראלית ולקצור תשואה מההשקעה אותה אנו מבצעים.
שיווק תוכן אל מול שיווק SEO
יצירת תכנים איכותיים או תוכן שיווקי, הם לא קידום אתרים! בעלי אתרים רבים טועים לחשוב כי אם הם מפרסמים תוכן רב ובאופן קבוע באתרים או בבלוגים שלהם, הם עושים את עבודת הקידום כראוי, באופן דומה טעו מקדמי אתרים בעבר, כאשר הם התמקדו אך ורק בבניית מערך קישורים לקידום האתר.
על מנת להסיר ספק מליבם של מקדמי האתרים ולבנות מציאות חדשה הנוגעת לתחום קידום האתרים, קיים עדכון פינגווין של גוגל.
תחום קידום האתרים הוא חלק מענף השיווק, אך להבדיל מאפיקי שיווק אחרים, תחום קידום האתרים ייחודי בהיבטים הטכניים אותם הוא מכיל. לקידום האתרים יש השפעות לטווח ארוך ובעל האתר זוכה בהטבות רבות, בין היתר תנועת גולשים נרחבת, דירוג של מנועי החיפוש ועוד.
פעולות קידום אתרי התוכן
על מנת לבצע פעולות נכונות ומקצועיות הקשורות לתוכן באופן ספציפי, יש לבצע את הפעולות הבאות בקפדנות וסבלנות. ניתן לחלק את פעילות התוכן לשני אספקטים, האחד הוא בקרה אל מול מנועי החיפוש ואילו השני הוא בקרה אל מול תוכנית העבודה אותה אתם יוצרים.
היבט של מנועי החיפוש:
עליכם לוודא כל הזמן כי אתרכם נסרק כראוי ובאופן קבוע
בדקו כי האתר שלכם מאונדקס על פי מפת האתר (XML) ומפרטי robots.txt
בדקו כי האתר שלכם בעל נוכחות בתוצאות החיפוש וכי הוא מתקדם בהדרגה בדרוגים.
(הינכם יכולים להיעזר בכלי Google Analytics, כדי שתהיו סמוכים ובטוחים כי אתם בכיוון הנכון).
עליכם לכוון את כל המדיות החברתיות בהן אתם פועלים (פייסבוק , טוויטר, לינקדין ועוד).
עליכם לעדכן את מפת האתר (XML) לתמונות, לתוכן ולוידיאו אותו אתם מזינים.
היבטים של תוכנית העבודה אותה אתם יוצרים
- עליכם לייצר תוכן איכותי באופן קבוע
- עליכם לבנות אסטרטגיית תוכן
- עליכם לבנות תוכנית עבודה שיתופית בכל רחבי האינטרנט באופנים שונים
אף על פי שאיכות התוכן גבוהה, אם לא יעמוד מאחוריו מקדם אתרים מקצועי שישמור על סימון הקוד לתוכן בעמוד האחורי, הרובוטים לא יקבלו אותו במהירות וקלות.
תוכן שיווקי ו – SEO
קידום אתרים ו- תוכן שיווקי, הם שני תחומים שונים אך משלימים אחד את השני. מקדם האתרים יכול (או שלא) לייצר תוכן עבורכם, ובאותה הנשימה יכול כותב התוכן לייצר עבורכם תוכן (או שלא), שייעל (או שלא), את האתר באמצעות האופטימיזציה.
אין שום שאלה באשר לעובדה שכל פיסת תוכן איכותי תגביר את נוכחות האתר ברשת, זאת בתנאי שהאתר מותאם במקצועיות עבור מנועי החיפוש – כך מנועי החיפוש מאנדקסים את התוכן שיהיה נגיש לגולשים.
על כותב התוכן להיות בעל ידע מהתחום אודותיו הוא כותב ועל מקדם האתרים להיות בעל ידע במנועי החיפוש, באלגוריתם שלהם לגבי העדכונים , ניתוחים, שימוש בכלים שונים לרבות Webmaster tools ועוד.
קידום אפקטיבי = תוכן איכותי + SEO